24.5 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

Η VW δυσκολεύεται να πετύχει τις περικοπές

Ειδήσεις Ελλάδα

Τον περασμένο Νοέμβριο ο επικεφαλής της VW χαρακτήριζε την εταιρία “μη ανταγωνιστική” αποδίδοντας τον χαρακτηρισμό σε στοιχεία όπως “οι προϋπάρχουσες δομές, διαδικασίες και τα υψηλά κόστη” τα οποία προφανώς θα έπρεπε να διορθωθούν για να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα και μακροπρόθεσμα, η βιωσιμότητα της μάρκας. Τον Δεκέμβριο λοιπόν, η Volkswagen ανακοίνωσε στο κοινό το “Accelerate Forward/Road to 6.5” πλάνο που ως κύριο στόχο είχε την επίτευξη ενός λειτουργικού περιθωρίου κέρδους της τάξης του 6.5% μέχρι το 2026. Στην θεωρία η συνταγή είναι απλή: επιτάχυνση του προγράμματος εξέλιξης των νέων μοντέλων ώστε να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για να κυκλοφορήσουν στην αγορά από τους 50 μήνες, στους 36, βελτιστοποίηση της παραγωγής, βελτιστοποίηση του τομέα των αγορών/προμηθειών και “κοινωνικά αποδεκτές περικοπές θέσεων εργασίας”…
Η πραγματικότητα όμως είναι οδυνηρά διαφορετική για την γερμανική εταιρία που συνειδητοποιεί ότι η μείωση στις πωλήσεις των EV και τα προβλήματα στην ανεφοδιαστική αλυσίδα κυρίως σε ότι αφορά στα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα κάνουν την επίτευξη του στόχου δύσκολη. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει γερμανικό μέσο, η Volkswagen απέχει περίπου 2 με 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τον στόχο των 10 δισεκατομμυρίων που είχε θέσει στο πρόσφατο παρελθόν, με αποτέλεσμα η κεφαλή της εταιρίας να εξετάζει ήδη περαιτέρω μέτρα με βασικά σημεία εστίασης τους τομείς των πωλήσεων και της τεχνικής εξέλιξης. Εννοείται ότι οποιοδήποτε πλάνο περικοπών απαιτεί χρόνο για να φέρει αποτελέσματα αλλά απ’ ότι φαίνεται η Volkswagen είτε δεν διαθέτει τον απαιτούμενο χρόνο, είτε βλέπει κάτι που εμείς χωρίς να έχουμε πλήρη γνώση των πραγμάτων, δεν βλέπουμε.

Τώρα μάλιστα, η γερμανική μάρκα έχει φτάσει στο σημείο να μην αποκλείει το ενδεχόμενο να κλείσει κάποιο ή κάποια εργοστάσια με στόχο να “βρει” αυτά τα δύο ή 3 δις που της λείπουν σε περικοπές. Από το τραπέζι δεν λείπουν ούτε οι απολύσεις με την Volkswagen να φαίνεται διατεθειμένη να τερματίσει ένα πρόγραμμα που αποκλείει τις απολύσεις μέχρι το 2029. Όταν ο ίδιος ο επικεφαλής της εταιρίας περιγράφει την κατάσταση ως “εξαιρετικά τεταμένη” καταλαβαίνει κάποιος ότι η κατάσταση υπερβαίνει τις δυνατότητες του τμήματος marketing και την ικανότητα κάποιου να θέτει όσο το δυνατόν πιο αόριστα και διπλωματικά το αυτονόητο. Το πρόβλημα για την Volkswagen είναι ότι απέναντι σε αυτά τα σχέδια βρίσκει τους εργαζόμενους και πιο συγκεκριμένα το πανίσχυρο σωματείο IG Metall που δηλώνει ξεκάθαρα ότι “δεν πρόκειται να ανεχτεί πλάνα εις βάρος του εργατικού δυναμικού” και χαρακτηρίζει το εν λόγω πλάνο ως “ανεύθυνο”. Από εδώ και πέρα ο δρόμος δεν θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα για την Volkswagen που αν χάσει την στήριξη των εργαζομένων της η “εξαιρετικά τεταμένη” κατάσταση θα γίνει ανυπολόγιστα χειρότερη. Οι πιέσεις προέρχονται από παντού και θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή      γιατί οι λανθασμένες αποφάσεις του παρελθόντος δεν λύνονται με νέες λανθασμένες αποφάσεις.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό