28 C
Athens
Τετάρτη, 26 Ιουνίου, 2024

Η Volvo θα εκδόσει το πρώτο διαβατήριο μπαταρίας!

Ειδήσεις Ελλάδα

Από τον Φεβρουάριο του 2027 οποιοδήποτε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλει να έχει το δικαίωμα πώλησης εντός της επικράτειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να διαθέτει… διαβατήριο. Αυτή είναι η οδηγία της Ε.Ε. – ένα ψηφιακό έγγραφο που θα συνδέεται με τον αριθμό πλαισίου του εκάστοτε αυτοκινήτου και θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με την μπαταρία του. Πληροφορίες όπως για παράδειγμα τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, τον κατασκευαστή της, τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, ποιες πρώτες ύλες προέρχονται από κυκλική οικονομία ή ανακύκλωση και όχι μόνο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ή εκτιμήσεις, το κόστος του διαβατηρίου αυτού θα κυμαίνεται στην περιοχή των 10 ευρώ και θα το επωμιστούν οι κατασκευαστές.
Η Volvo θα ξεκινήσει να προσφέρει στους πελάτες της διαβατήριο μπαταρίας ήδη με το λανσάρισμα της ναυαρχίδας της, του EX90. Σε συνεργασία με την start-up εταιρία με έδρα την Αγγλία, Circulor, η οποία χρησιμοποιεί τεχνολογία blockchain για να παρακολουθεί τις ανεφοδιαστικές αλυσίδες των προμηθευτών, η Volvo θα καταφέρει να παρέχει αυτή την υπηρεσία σχεδόν 3 χρόνια πριν γίνει υποχρεωτική σε μία προσπάθεια να είναι απόλυτα διαφανής με τους πελάτες της όσον αφορά στην προέλευση των υλικών, το αποτύπωμα άνθρακα των προμηθευτών της κ.ά. Το Volvo EX90 με το διαβατήριο μπαταρίας θα ξεκινήσει να παράγεται σύντομα στο εργοστάσιο της σουηδικής μάρκας στο Charleston της Ν. Καρολίνας και οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους. Οι πελάτες θα έχουν πρόσβαση σε μία απλουστευμένη έκδοση του διαβατηρίου μέσω ενός QR code στο εσωτερικό της πόρτας του οδηγού ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το EX90 θα είναι μονάχα η αρχή καθώς η Volvo σκοπεύει να προσφέρει διαβατήριο μπαταρίας σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της το συντομότερο δυνατό.

Το ψηφιακό έγγραφο της Volvo θα περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες για την κατάσταση της μπαταρίας, ένα στοιχείο που θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην μεταπωλητική αξία των ηλεκτρικών. Όσον αφορά στο σύστημα της Circulor, η αγγλική εταιρία το εξελίσσει εδώ και περισσότερα από 5 χρόνια έχοντας αντιμετωπίσει πολύ σοβαρά εμπόδια τα οποία οφείλονται στο γεγονός ότι η βιομηχανία αυτοκινήτου στο σύνολο της δεν ενδείκνυται για την πλήρη, αναλυτική και ακριβή παρακολούθηση της ανεφοδιαστικής αλυσίδας. Το σύστημα της Circulor “κουμπώνει” στα συστήματα παραγωγής των προμηθευτών και είναι σε θέση να παρακολουθεί τις πρώτες ύλες από το ορυχείο έως το αυτοκίνητο ενώ το αποτύπωμα άνθρακα υπολογίζεται από τα μηνιαία έξοδα ενέργειας του εκάστοτε προμηθευτή και το ποσοστό στο οποίο βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές. Εννοείται δε, ότι αν η Volvo πρόκειται να προσθέσει ποτέ στους συνεργάτες της κάποια εταιρία, αυτή θα πρέπει πρώτα να περάσει από το μικροσκόπιο της Circulor ώστε να διασφαλιστεί ότι πληροί τις προϋποθέσεις. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η σουηδική εταιρία δεν είναι η μόνη που έχει επενδύσει στην Circulor – το ίδιο έχει κάνει τόσο η Jaguar Land Rover όσο και η BHP που είναι η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρία με βασικό αντικείμενο την εξόρυξη.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό