20.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Η Volkswagen θα επενδύσει €180 δις τα επόμενα 5 χρόνια!

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές προσπαθούν να πάρουν το προβάδισμα στην κούρσα του εξηλεκτρισμού επενδύοντας γιγαντιαία ποσά σε διάφορους τομείς της τεχνολογίας. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και το Volkswagen Group που ανακοίνωσε μέσω του επικεφαλής του, Oliver Blume, ότι θα επενδύσει 180 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια σε τομείς όπως η παραγωγή μπαταριών και η ψηφιοποίηση. Από αυτό το ποσό, τα 122 δισεκατομμύρια θα διατεθούν για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και λογισμικό ενώ η επένδυση σε τεχνολογίες που αφορούν θερμικούς κινητήρες θα μειωθούν. Το VW Group αυξάνει τις επενδύσεις του κατά 13% σε σύγκριση με την περσινή ετήσια ενημέρωση και η διαφορά οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των επενδύσεων στον τομέα των μπαταριών, τις πρώτες ύλες και το εργοστάσιο όπου θα κατασκευάζονται τα μοντέλα της Scout στη Ν. Καρολίνα των Η.Π.Α σύμφωνα με τον Chief Financial Officer του ομίλου, Arno Antlitz.

Φυσικά, υπάρχει ένας μεγάλος αστερίσκος δίπλα από τα πλάνα και τις προθέσεις του VW Group για το μέλλον και αυτός ο αστερίσκος παραπέμπει στην κατάρρευση της Silicon Valley Bank και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή στην αγορά. Υπάρχει λοιπόν η πιθανότητα να καθυστερήσουν κάποιες επενδύσεις του ομίλου, ιδίως στον τομέα των μπαταριών αν και ο στόχος του λανσαρίσματος ενός προσιτού ηλεκτρικού μοντέλου με αρχική τιμή περί τα €25.000 γύρω στο 2025 παραμένει, με τον Antlitz να δηλώσει πως ελπίζει ότι μέχρι τότε θα έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες πρώτες ύλες και θα έχει επεκταθεί η παραγωγή μπαταριών στον βαθμό που θα επιτρέψει την ουσιαστική μείωση του κόστους τους. Η πρόβλεψη όσον αφορά στην κατανομή των διαθέσιμων κεφαλαίων δε, λέει ότι η επένδυση στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης θα φτάσει στο ζενίθ το 2025, όταν και θα εφαρμοστεί το νέο πρότυπο κανονισμών εκπομπών ρύπων Euro 7 και θα μειωθεί δραστικά από εκείνο το σημείο και μετά ούτως ώστε να επιτευχθεί ο στόχος όσον αφορά στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών – 50% επί του συνόλου μέχρι το 2030.

Ταυτόχρονα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που εξελίσσει in-house για τις premium μάρκες της είναι κοντά στην ολοκλήρωση του ενώ εντατικές είναι οι προσπάθειες του ομίλου για περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιμέρους εταιριών στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά της καθώς από εκεί προέρχεται το 40% των πωλήσεων της σε ετήσια βάση. Το μερίδιο της στην αγορά της Κίνας όμως μειώθηκε από το 19% το 2020, στο 15% με την διαφορά να είναι ακόμα πιο έντονη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου ο εγχώριος ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και σκληρότερος.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό