27.5 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Η Stellantis σκληραίνει τη στάση της απέναντι σε ζημιογόνες μάρκες!

Ειδήσεις Ελλάδα

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωνε με περίσσεια περηφάνια και… συμπόνια ότι όλες οι μάρκες του ομίλου θα έχουν την δυνατότητα να αποδείξουν την αξία τους. Θα έχουν την απαραίτητη οικονομική (και όχι μόνο) στήριξη και θα έχουν τον χρόνο που απαιτείται ώστε να αποδώσουν αυτά που ο όμιλος περιμένει από αυτές. Από τότε όμως έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και όπως φαίνεται, η υπομονή του Tavares έχει αρχίσει να εξαντλείται. Τα καθαρά κέρδη της Stellantis κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 μειώθηκαν κατά 48% στα 5.6 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ το λειτουργικό περιθώριο κέρδους έπεσε σε μονοψήφια νούμερα, λίγο κάτω από το κατώφλι του 10% που η ίδια η εταιρία έχει θέσει ως στόχο για ολόκληρο το έτος. Με αυτό δεδομένο λοιπόν, ο Carlos Tavares ξεσπάθωσε:
“Αν δεν βγάζουν λεφτά, θα τις κλείσουμε. Δεν έχουμε την ευχέρεια να διαθέτουμε μάρκες που δεν βγάζουν λεφτά.”
Δήλωσε σχεδόν… απειλητικά το μεγάλο αφεντικό της Stellantis, για να συμπληρώσει ότι όλες οι μάρκες είναι σημαντικές αλλά “δεν υπάρχει απολύτως κανένα ταμπού” στο ενδεχόμενο οι επιδόσεις τους να χειροτερέψουν. Όπως τόνισε, οι μάρκες υπάρχουν για να τις εκμεταλλευόμαστε και αν δεν μπορούν να μεταφράσουν σε χρήματα την αξία που αναπαριστούν, τότε “θα υπάρξουν αποφάσεις” και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, όλοι ξέρουμε ή τουλάχιστον φανταζόμαστε τι σημαίνει αυτό.

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να έχουμε μία καθαρή εικόνα αναφορικά με το ποιες εταιρίες συνεισφέρουν τα αναμενόμενα στον κορβανά της Stellantis, με μοναδική εξαίρεση της Maserati που έχει ανακοινώσει  λειτουργικές ζημιές της τάξης των 82 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο εξάμηνο. Θα μπορούσε η Maserati να είναι υποψήφια προς πώληση από την Stellantis; Θεωρητικά ναι, όπως υποθέτουμε και η Lancia (αν και η περίπτωση της είναι πιο πολύπλοκη καθώς τώρα ξυπνά από την χειμερία νάρκη) και η DS. Πριν πάρει όμως οποιαδήποτε μη-αναστρέψιμη απόφαση η Stellantis θα πρέπει να δώσει την ευκαιρία στις μάρκες να αποδείξουν τους εαυτούς τους και αυτό σημαίνει καταρχάς νέα μοντέλα σε συνδυασμό με ουσιαστικό και στοχευμένο marketing και πιθανώς, επιθετικά προωθητικά προγράμματα που θα βοηθήσουν κάποιες εταιρίες να ξεκολλήσουν από το τέλμα στο οποίο έχουν περιέλθει. Η εκμετάλλευση των οικονομιών κλίμακας, οι συνέργειες και όλα αυτά τα βαρετά οικονομοτεχνικά θεωρούνται δεδομένα, όμως η μείωση του κόστους για κάποιο ή κάποια από τα μοντέλα δεν σημαίνει τίποτα αν αυτά τα μοντέλα δεν καταλήξουν σε πελάτες. Όπως άφησε να εννοηθεί ο Tavares όμως, η δουλειά στην Ευρώπη έχει μπει σε μία σειρά, οπότε ο όμιλος πρέπει να εστιάσει τώρα σε άλλες μεγάλες αγορές με πρώτη αυτή των Η.Π.Α.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό