31.8 C
Athens
Τετάρτη, 26 Ιουνίου, 2024

Η Stellantis κηρύσσει πόλεμο στο χρώμιο!

Ειδήσεις Ελλάδα

Για πάρα πολλά χρόνια το χρώμιο αποτελούσε σύμβολο πολυτέλειας στον ευρύτερο χώρο του αυτοκινήτου, κάτι που ίσχυε και για την Stellantis. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτή η τάση ξεκίνησε τη δεκαετία του ’20 στις Η.Π.Α. για να φτάσει στο αποκορύφωμα της τρεις δεκαετίες αργότερα, αλλά η ουσία είναι ότι όποιος κατασκευαστής ήθελε να κάνει το νέο μοντέλο του να δείχνει περισσότερο premium (μερικές φορές απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα) χρησιμοποιούσε ή σε μερικές περιπτώσεις έκανε κατάχρηση του χρωμίου. Θα παρατήρησες όμως ότι τον τελευταίο καιρό αυτή η τάση άρχισε να παρουσιάζει κάμψη με αποκορύφωμα ενδεχομένως το ολοκαίνουριο Jeep Wagoneer S που όπως σχολίασε η ίδια η Stellantis εμφανίζει μία “χαρακτηριστική έλλειψη” στον τομέα του χρωμίου καθώς “η σχεδιαστική ομάδα ενσωμάτωσε πιο περιβαλλοντικά φιλικές διαδικασίες και υλικά”.
Το θέμα είναι ότι η κίνηση της Stellantis δεν περιορίζεται στο Jeep Wagoneer S αλλά αποτελεί μέρος μίας ευρύτερης, συνειδητής προσπάθειας να απομακρυνθεί από το χρώμιο ως στοιχείο του design σε όλα τα νέα μοντέλα της. Μία προσπάθεια που ονομάζεται “Ο θάνατος του Χρωμίου” και έχει ως στόχο την απαγκίστρωση από το βλαβερό τόσο για την υγεία μας όσο και για το περιβάλλον, χρωμίου. Συγκεκριμένα, του εξασθενούς χρωμίου που είναι μέρος της διαδικασίας χρωμίωσης και σύμφωνα με πολλαπλά ινστιτούτα είναι γνωστός καρκινογόνος παράγοντας ενώ ως κερασάκι στην τούρτα, επισημαίνεται ότι συνήθως δεν είναι βιοδιασπώμενο στην φύση με αποτέλεσμα να είναι ένα ρύπος τόσο για το έδαφος όσο και για το νερό που εκθέτει σε σοβαρούς κινδύνους τον άνθρωπο αλλά και την πανίδα.

Φυσικά, υπάρχουν διαδικασίες χρωμίωσης που δεν απαιτούν την χρήση εξασθενούς χρωμίου και στις Η.Π.Α., ειδικότερα στην πολιτεία της Καλιφόρνια όπου υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα, επιδοτείται η μετάβαση σε αυτές τις διαδικασίες. Το πρόβλημα για την Stellantis είναι ότι το τελικό αποτέλεσμα αυτών των διαδικασιών είτε είναι απαγορευτικά ακριβό για την μαζική παραγωγή, είτε δεν έχει την αντοχή και την ανθεκτικότητα του… παραδοσιακού, είτε δεν έχει την ίδια, εντυπωσιακή εμφάνιση. Οπότε θα πρέπει ως κατασκευαστής να κάνει το αγοραστικό κοινό να… ξε-αγαπήσει το χρώμιο. Μία επιλογή είναι τα ήδη δημοφιλή “blackout” πακέτα που αντικαθιστούν το χρώμιο με μαύρα διακοσμητικά ενώ βιώσιμη εναλλακτική είναι και το ατσάλι ή το αλουμίνιο. Μία άλλη επιλογή που έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως από τον ανταγωνισμό και ειδικότερα, μάρκες του ομίλου Volkswagen είναι το φως. Με τις διάφορες διατάξεις LED και την πρόοδο της τεχνολογίας το φως θα μπορούσε να είναι το νέο χρώμιο τόσο όσον αφορά στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό