22.7 C
Athens
Σάββατο, 5 Οκτωβρίου, 2024

Η Stellantis επεκτείνει την διακοπή παραγωγής του Fiat 500

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα μηνύματα που έρχονται από την πλευρά της Stellantis δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστα καθώς το πλήγμα που καλείται να διαχειριστεί ολόκληρη η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου φαίνεται πως επηρεάζει εντονότερα την εταιρία και πιο συγκεκριμένα, την Ιταλία. Στα μέσα του προηγούμενου μήνα η Stellantis και ειδικότερα η Fiat, είχαν ανακοινώσει ότι το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο θα σιγήσει για 4 εβδομάδες “λόγω έλλειψης παραγγελιών” – απόρροια της μείωσης στη ζήτηση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Περιμέναμε λοιπόν ότι οι μηχανές στο Mirafiori θα ξεκινήσουν ξανά στις 11 Οκτωβρίου αλλά κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, με την Stellantis να ανακοινώνει ότι η παραγωγή θα συνεχιστεί την 1η του Νοεμβρίου!
Η κατάσταση δεν παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης οπότε η Stellantis είναι αναγκασμένη να λάβει επιπλέον μέτρα ακόμα και αν αυτά είναι σίγουρο ότι θα δυσαρεστήσουν πολλούς. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του συνδικάτου FIM-CISL η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία αναμένεται να μειωθεί από τις 751.000 μονάδες του 2023 σε κάποιο νούμερο κάτω από τις 500.000 αν η τάση που παρατηρείται κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024 συνεχιστεί και στο τελευταίο. Ο επικεφαλής του FIM-CISL πιστεύει ότι θα κατασκευαστούν λιγότερο από 300.000 αυτοκίνητα και γύρω στα 200.000 ελαφριά επαγγελματικά στην Ιταλία σε όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους με τα προβλήματα που ακολουθούν αυτού του είδους την μείωση να είναι αυτονόητα και πολύ σοβαρά. Καμία εταιρία δεν θέλει τα εργοστάσια της να υπολειτουργούν σε τέτοιο βαθμό καθώς οι πιέσεις σε οικονομικό επίπεδο σε κάθε επίπεδο της εταιρίας πιθανώς να οδηγήσουν σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις. Γι’ αυτό ο Carlos Tavares, ο επικεφαλής της Stellantis, θα απευθυνθεί στο κοινοβούλιο της Ιταλίας στα τέλη της επόμενης εβδομάδας. Πρέπει να καθησυχάσει τις ανησυχίες που εκφράζονται τόσο από πολιτικούς όσο και από εργαζόμενους αλλά η μειωμένη ζήτηση, το αυξημένο κόστος της ενέργειας και το υψηλό κόστος εργασίας δύσκολα μπορούν να δικαιολογήσουν την πτώση στην παραγωγή και των 6 εργοστασίων που λειτουργούν στην Ιταλία και αγγίζει το 41% για τους πρώτους 9 μήνες του 2024!

Πάντως η Stellantis δεν πετάει λευκή πετσέτα. Η Fiat έχει ανακοινώσει ότι εξελίσσει μία υβριδική έκδοση του Νέου 500 με όνομα “Ibrida” αν και αυτή δεν πρόκειται να λανσαριστεί στην αγορά πριν τα τέλη του 2025. Με λίγα λόγια, η εταιρία καθυστέρησε παραδειγματικά στην προσαρμογή των πλάνων της και την ώρα που ο κόσμος στρέφεται στα υβριδικά κάθε είδους, έχει αφήσει το πιο δημοφιλές μοντέλου του “γυμνό” και εκτός αγοράς. Παράλληλα, η Stellantis επενδύει περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ για την εξέλιξη μίας νέας μπαταρίας για το Νέο 500 που σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι ικανή να παρέχει μεγαλύτερη αυτονομία, αυξημένη παροχή ισχύος και πιθανώς, υψηλότερο ρυθμό φόρτισης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό