21.1 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Η Stellantis δούλεψε σκληρά για να αποφύγει τα χειρότερα

Ειδήσεις Ελλάδα

Οι κατασκευαστές δεν προσπαθούν να κρύψουν πλέον την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκονται και αν η είδηση για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Volkswagen και τις επίπονες αποφάσεις που ενδεχομένως να κληθεί να πάρει στο προσεχές μέλλον ήταν έκπληξη, η Stellantis παρακολουθεί την περίπτωση της γερμανικής μάρκας και σκέφτεται “εκεί που είσαι ήμουνα και εδώ που είμαι θα έρθεις”. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, Carlos Tavares, η Stellantis έχει ήδη “κάνει πολλά αντιδημοτικά πράγματα τα τελευταία χρόνια για να αποφύγουμε όσο το δυνατόν περισσότερα” ενώ πρόσθεσε ότι για πολλές από τις αποφάσεις της ασκήθηκε σκληρή κριτική χωρίς να γίνονται απόλυτα κατανοητές οι ενέργειες της.
Να θυμίσουμε ότι νωρίτερα μέσα στον Σεπτέμβριο η Volkswagen, ο μεγαλύτερος ευρωπαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος ενός ή περισσότερων εργοστασίων στην Γερμανία ενώ δεν απέκλεισε την πιθανότητα να υπάρξουν και απολύσεις. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η αγορά, “ανάγκασε” πολλούς να αναρωτηθούν: αφού συμβαίνει στην Volkswagen, μήπως θα συμβεί και σε άλλους; Εύλογο το ερώτημα με δεδομένο την χαμηλή αξιοποίηση των παραγωγικών εγκαταστάσεων, την αυξανόμενη πίεση από τον ανταγωνισμό που έρχεται από την Ανατολή και τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες. Όμως η Stellantis έχει περάσει από τις συμπληγάδες και γνωρίζει… Από το 2021, οπότε και δημιουργήθηκε ο όμιλος με την συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και PSA Group, μέχρι το 2023 η Stellantis μείωσε το ανθρώπινο δυναμικό της στην Ευρώπη κατά 20.000 περίπου, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως η οικειοθελής αποχώρηση και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα. Η Stellantis δεν δίστασε να συγκρουστεί ούτε με τα πανίσχυρα συνδικάτα στις Η.Π.Α. ούτε καν με την ιταλική κυβέρνηση.

Τώρα, αναλυτές προβλέπουν απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων στον όμιλο Volkswagen που αναζητά τις λιγότερο επώδυνες περικοπές αλλά βλέπει πως οι επιλογές της εξαντλούνται. Αυτό που προβληματίζει την αγορά στην περίπτωση του Volkswagen Group είναι ότι ενώ η ιδέα του εξορθολογισμού δεν είναι νέα, η αποφασιστικότητα και η αίσθηση του κατεπείγοντος όσον αφορά στην διαχείριση του κόστους είναι.
Ο Tavares αναφέρθηκε και στην υπόθεση της προσαρμογής του στόχου για τις εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι η Stellantis είναι έτοιμη και δεν έχει απολύτως καμία ανάγκη για κάτι τέτοιο. Ο επικεφαλής της εταιρίας είπε ότι οι κανόνες ήταν γνωστοί εδώ και αρκετά χρόνια και είτε οι κατασκευαστές κερδίσουν την παράταση είτε όχι, το πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη παραμένει. Ο Tavares δεν δίστασε να υπαινιχθεί ότι το πρόβλημα για τους περισσότερους κατασκευαστές είναι οικονομικό, με την απειλή υπέρογκων προστίμων λόγω υπέρβασης του ορίου να είναι πέρα για πέρα υπαρκτή και τα περιθώρια κέρδους στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι πολύ περιορισμένα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό