16.2 C
Athens
Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου, 2024

Η Skoda γιορτάζει 30 χρόνια από το Felicia

Ειδήσεις Ελλάδα

26 Οκτωβρίου του 2024, παρουσιάζεται το Skoda Felicia ως ο μοντέρνος, σύγχρονος αντικαταστάτης του Favorit. Η παραγωγή είχε ήδη ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο στο εργοστάσιο στο Vrchlabi, με αυτό στο Mlada Boleslav να ακολουθεί στις 17 Οκτωβρίου. Η πρώτη επαφή με το Felicia έγινε ως 5-θυρο αλλά μόλις 6 μήνες αργότερα ακολούθησε η station wagon έκδοση – πιο πρακτική, πιο… οικογενειακή αν προτιμάς. Να θυμίσουμε ότι η Skoda εντάχθηκε στον όμιλο Volkswagen το 1991, οπότε το Felicia ήταν το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε σε συνεργασία με το VW Group. Το πρώτο που απέκτησε πρόσβαση στην τεχνολογία του, τα εξαρτήματα, στον εξοπλισμό και τους κινητήρες αλλά και στην ασφάλεια και την άνεση, όλα παράγοντες που διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιτυχία του μοντέλου με περισσότερα από 1.4 εκατομμύρια Felicia να κατασκευάζονται και το ταπεινό αλλά εμβληματικό μοντέλο της Skoda να απολαμβάνει και αγωνιστικές επιτυχίες!

Όσοι θυμούνται το Favorit θα θυμούνται επίσης το τεράστιο άλμα προς τα εμπρός που αναπαριστούσε το Felicia. Με νέο design, μεγαλύτερες διαστάσεις και μία εντυπωσιακή, αν μη τι άλλου από την οπτική της ποικιλίας και των επιλογών, γκάμα κινητήρων, το Felicia έγινε το μοντέλο που “κουβάλησε” την Skoda στα πρώτα χρόνια της ζωής της εντός του ομίλου Volkswagen. Ο βασικός κινητήρας ήταν ένας 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.3 λίτρων και 54 ή 68 ίππων ενώ λιγότερο από έναν χρόνο αργότερα προστέθηκε στην γκάμα και ένας 1600άρης με 75 άλογα. Θυμάστε εκείνη την εποχή που αυτού του είδους τα νούμερα ήταν αποδεκτά για ένα μικρό hatchback; Τώρα υπάρχουν microcars με περισσότερα άλογα! Όπως και να έχει, μέχρι το 1995 η γκάμα περιλάμβανε και έναν ατμοσφαιρικό πετρελαιοκινητήρα 1.9 λίτρων που ήταν ικανός για 64 ολόκληρα άλογα, οπότε υπήρχε κάτι για τον καθένα. Κατά τη διάρκεια της… καριέρας του, το Skoda Felicia απέκτησε ABS, έως 4 αερόσακους, σύστημα διεύθυνσης με υδραυλική υποβοήθηση, σύστημα air condition (σιγά μην θέλεις και αυτόματο κλιματισμό), θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ακόμα και δερμάτινες επενδύσεις.

Τον Φεβρουάριο του 1998 η εταιρία ανανέωσε το Felicia με ένα αρκετά εκτενές facelift το οποίο φρόντισε ώστε να φέρει το μοντέλο στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda που καθιερώθηκε με το Octavia που κυκλοφορούσε σε εκείνο το σημείο ήδη περίπου 2 χρόνια στην αγορά. Ένα facelift που έδωσε νέα πνοή στο Felicia μέχρι να τερματιστεί η παραγωγή του τον Ιούνιο του 2001, έπειτα από 1.401.489 αυτοκίνητα. Η αντοχή, η ανθεκτικότητα και η… πολύπλευρη προσωπικότητα του Felicia αποδείχθηκαν και στην σκηνή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι όπου το μοντέλο της Skoda αγωνίστηκε από το 1995 έως το 1997 με το ομώνυμο Kit Car που εξοπλιζόταν με κινητήρες 1.3, 1.5 και αργότερα, 1.6 λίτρων, ο τελευταίος εκ των οποίων είχε δεχθεί τις περιποιήσεις της Skoda Motorsport ώστε να αποδίδει έως 174 ίππους. Ναι, μπορεί να μην ήταν γκλαμουράτο, πανάκριβο, πανέμορφο, high-tech ή οτιδήποτε παρόμοιο αλλά το Felicia αποτελεί ένα σημείο καμπής για την Skoda, στην πορεία που την έχει φέρει με τρομερή επιτυχία στο σήμερα και σε μοντέλα όπως το ολοκαίνουριο, αμιγώς ηλεκτρικό Elroq για παράδειγμα!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό