15.7 C
Athens
Σάββατο, 19 Οκτωβρίου, 2024

Η Renault τελείωσε με το ρετρό…

Ειδήσεις Ελλάδα

Το ρετρό όταν γίνεται σωστά μπορεί να είναι πολύ ελκυστικό. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά με πιο χαρακτηριστικά αυτά του Mini, του Fiat 500 και ακόμα πιο πρόσφατα, της γαλλικής τριπλέτας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που αποτελείται από το R4, το R5 και το Twingo. Παρότι λοιπόν η Renault μονοπωλεί τον τελευταίο καιρό την συζήτηση σε αυτή την κατηγορία, το ρετρό ως βασικό χαρακτηριστικό δεν αποτελεί αυτοσκοπό για την γαλλική μάρκα, η οποία ισχυρίζεται ότι έχει τελειώσει με το συγκεκριμένο στιλ και δεν πρόκειται να λανσάρει κάποια άλλη αναβίωση. Ξεκαθαρίζει την θέση της καθώς πριν από πολύ λίγο καιρό είχε παρουσιάσει το R17 Concept – ένα πρωτότυπο που ο κόσμος υποδέχθηκε με θέρμη και ενθουσιασμό.
Η αλήθεια είναι ότι από την αρχή οι πιθανότητες για το λανσάρισμα του R17 στην παραγωγή δεν ήταν πολλές. Μία εταιρία σαν την Renault δύσκολα μπορεί να δικαιολογήσει στους… λογιστές ένα ηλεκτρικό coupe με ανθρακονημάτινο πλαίσιο τη στιγμή που διανύει μία από τις σημαντικότερες και πιο κρίσιμες καμπές στην ιστορία της. Ο κόσμος ήλπιζε όμως. Ήλπιζε μέχρι και τώρα, καθώς ο επικεφαλής σχεδιασμού του Renault Group, Laurens van den Acker ξεκαθάρισε ότι το εντυπωσιακό πρωτότυπο σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε μόνο και μόνο για να “προκαλέσει θόρυβο”.

“Υπό μία έννοια, δεν είναι για εσάς. Είναι για εκείνους που αγοράζουν την Vogue ή διαβάζουν το Monocle.”
Δήλωσε αστειευόμενος van den Acker για να συμπληρώσει με απόλυτη σοβαρότητα ότι δεν έχουν όλα τα μοντέλα την ίδια (εμπορική) ελκυστικότητα με τα R4, R5 και Twingo. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμα και το αυθεντικό 17, όταν είχε κυκλοφορήσει στις αρχές της δεκαετίας του ’70 δεν γνώρισε την επιτυχία και κατά συνέπεια, είχε αρκετά περιορισμένη ζωή. Πολλές φορές ο κόσμος συγχέει την ομορφιά ή/και το καλό design με την εξασφάλιση της εμπορικής επιτυχίας αλλά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Είναι εύκολο για εμένα παραδείγματος χάριν, να εκφράσω τον θαυμασμό μου για ένα μοντέλο στο διαδίκτυο ή στις παρέες μου αλλά όταν έρθει η ώρα να ανοίξω το πορτοφόλι η παρορμητικότητα κάθεται στο πίσω κάθισμα και ξαφνικά η προοπτική ενός αμιγώς ηλεκτρικού coupe, όσο εντυπωσιακό κι αν είναι, χάνει την ελκυστικότητα της μπροστά στην θέα του ρεαλισμού. Η διαδικασία της αναβίωσης ενός ιστορικού μοντέλου δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση λοιπόν.
“Πρέπει να αιχμαλωτίσεις την συνείδηση του κοινού. Τι σου έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεσαι το Renault 4 ή το 5. Είναι δύσκολη δουλειά αλλά εντελώς απρόσμενα, όταν δοκιμάσαμε τα αυτοκίνητα σε “κλινικές” ο κόσμος κοιτούσε το 5 και έλεγε ότι μοιάζει φουτουριστικό.”
Το θέμα για οποιοδήποτε μοντέλο είναι να καλύπτει ανάγκες και να είναι ελκυστικό όχι μόνο σε αυτούς που ενδεχομένως να θυμούνται το αυθεντικό αλλά και σε εκείνους που δεν το έχουν δει καν.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό