27.5 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Η Red Bull RB17 είναι εντυπωσιακή

Ειδήσεις Ελλάδα

To Goodwood επέλεξε η Red Bull για να παρουσιάσει το νέο της hypercar, την RB17, που είναι ταυτόχρονα το τελευταίο δημιούργημα του διάσημου Andrian Newey που αποχωρεί από την εταιρεία.

Σύμφωνα με το Newey η RΒ17, που ήταν στη φάση του σχεδιασμού από το 2021 και θα κατασκευαστεί σε μόλις 50 μονάδες, έχει σχεδιαστεί για να είναι πιο γρήγορη από ένα μονοθέσιο της F1.

Στην πράξη η RB17 μπορεί να θεωρηθεί ως η συνέχεια μιας άλλης δημιουργίας του Newey, της Aston Martin Valkyrie, με τη διαφορά πως η τελευταία έχει έγκριση τύπου για δημόσιους δρόμους ενώ η Red Bull μπορεί να κινηθεί μόνο σε πίστες.

Οι στόχοι που είχαν τεθεί για την RB17 είναι να φαίνεται υπέροχη αφού σε αυτό το επίπεδο τα αυτοκίνητα πρέπει να θεωρούνται έργα τέχνης, να ακούγεται υπέροχα και να εξασφαλίζει ότι οδηγοί όλων των επιπέδων -όχι μόνο της F1- μπορούν να την απολαύσουν και να βελτιωθούν.

Η RB17 ενσωματώνει τεχνολογίες όπως η ενεργή αεροδυναμική και τα συστήματα ανάρτησης, στην εξέλιξη των οποίων ο Newey έχει παίξει καθοριστικό ρόλο. Παράλληλα και χάρη στην πληθώρα των τεχνολογιών της είναι εξαιρετικά ρυθμίσιμη.  

Τα αρχικά πλάνα ήταν για ένα τετρακίνητο hypercar με έναν bi-turbo V8 πίσω και έναν ηλεκτρικό κινητήρα μπροστά. Τελικά το μοντέλο «παραγωγής» θα κινείται από έναν ατμοσφαιρικό V10 που εξελίχθηκε από την Cosworth -οι πρώτες δοκιμές του θα γίνουν το καλοκαίρι- και ένα υβριδικό σύστημα.

Ο V10 αποδίδει 1.000 ίππους, ανεβαίνει έως τις 15.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων από ανθρακονήματα με έξι σχέσεις και ένα ενεργό μπλοκέ διαφορικό που κλειδώνει υδραυλικά.

Όπισθεν δεν υπάρχει όπισθεν και η κίνηση προς τα πίσω εξασφαλίζεται από το ενσωματωμένο στο κιβώτιο ηλεκτρικό μοτέρ των 200 ίππων, ενώ βοηθά το αυτοκίνητο να ξεκινήσει από στάση.

Ο κινητήρας των 1.000 ίππων φτάνει έως τις 15.000 σ.α.λ. και συνεργάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων από ανθρακονήματα σχεδιασμένο από την Red Bull. Η ισχύς περνά στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου έξι σχέσεων και ενός ενεργητικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που κλειδώνει υδραυλικά.

Δεν υπάρχει όπισθεν. Για αυτό στο κιβώτιο ενσωματώνεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ 200 ίππων, το οποίο λειτουργεί ως μίζα και ως σχέση οπισθοπορείας, ενώ βοηθά το αυτοκίνητο να ξεκινήσει από στάση.

Η RB17 ζυγίζει στην πιο ελαφριά μορφή της, χωρίς κλιματισμό και με παρμπρίζ από γυαλί, μόλις 805 κιλά και έχει μήκος περίπου πέντε μέτρα και πλάτος δύο μέτρα. Οι τιμές αυτές αντιστοιχούν στο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Goodwood και είναι σχέδιο από τον περασμένο Αύγουστο, ενώ ο Newey είπε ότι οι εξελίξεις έκτοτε έχουν κάνει το αυτοκίνητο «λίγο μικρότερο».

Επίσης ο Newey άφησε να εννοηθεί πως παρόλο που η RB17 δεν είναι νόμιμη για το δρόμο, μπορεί να υποβληθεί σε μετατροπές προκειμένου να γίνει.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό