22.3 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Η Porsche Cayenne Cabriolet που δεν ήξερες ότι υπήρχε!

Ειδήσεις Ελλάδα

Φέτος η Porsche γιορτάζει 20 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne. 20 χρόνια από την παρουσίαση ενός εκ των πλέον αμφιλεγόμενων μοντέλων στην ιστορία της και ταυτόχρονα, ενός εκ των πλέον προσοδοφόρων. Ήξερες όμως ότι λίγο μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς της Porsche Cayenne στην αγορά, τον Δεκέμβριο του 2002, η γερμανική εταιρία εξέταζε σοβαρά την επέκταση της γκάμας της με επιπλέον εκδόσεις; Συγκεκριμένα, η Porsche είχε ετοιμάσει τρεις διαφορετικές προτάσεις: η μία αφορούσε την coupe έκδοση (για άλλη μία φορά μπροστά από την εποχή της η Porsche, είχε προβλέψει αυτή την μόδα), η άλλη μία επιμηκυμένη εκδοχή και η τρίτη, μία cabriolet. Παρότι ήταν η λιγότερο συμβατική επιλογή από τις τρεις, η Porsche δεν απέκλεισε σε πρώτη φάση την Cayenne Cabriolet και έφτασε μάλιστα στο σημείο να κατασκευάσει ένα πρωτότυπο – ένα πρωτότυπο το οποίο υπάρχει ακόμα σε κάποια από τις αποθήκες της μάρκας και παρουσιάζεται τώρα με αφορμή την συμπλήρωση δύο δεκαετιών ζωής του SUV!

Το όχημα που βλέπεις είναι γνωστό ως “Package Function Model” ή PFM εν συντομία και ευτυχώς ή δυστυχώς, δεν είναι λειτουργικό. Είναι μονάχα μία σχεδιαστική σπουδή καθώς η Porsche αφαίρεσε την οροφή αλλά δεν ενίσχυσε το πλαίσιο όπως θα έκανε για ένα μοντέλο που προοριζόταν για παραγωγή ή έστω για δοκιμές σε δημόσιους δρόμους. Ποτέ δεν είχαν προγραμματιστεί test drives για την Cayenne Cabriolet οπότε δεν κρίθηκε αναγκαίο με αποτέλεσμα αν χρειάζεται μεταφορά, αυτή να γίνεται με την βοήθεια ενός άλλου οχήματος.  Το πρωτότυπο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να δώσει απαντήσεις σε 4 ερωτήματα:

Είναι άνετες οι θέσεις σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου όταν η οροφή έχει έντονη κλίση προς τα πίσω και το παμπρίζ και οι εμπρός κολώνες είναι κοντύτερα;Πόσο πρακτική είναι η Cayenne ως ένα τρίθυρο μοντέλο με πόρτες οι οποίες είναι 20 εκατοστά μεγαλύτερες σε μήκος;Είναι εφικτή η τοποθέτηση μίας κομψής, ποιοτικής υφασμάτινης οροφής η οποία μπορεί να διπλώσει γρήγορα;Πώς πρέπει να σχεδιαστεί το πίσω μέρος;

Για το τελευταίο ερώτημα υπήρξαν όπως βλέπεις από τα δύο σχέδια που προέκυψαν, κάποιες διχογνωμίες με την πλέον αισθητή διαφορά ανάμεσα στις δύο λύσεις να αφορά στο ύψος των φαναριών. Φυσικά, αν η Cabriolet έφτανε στην παραγωγή κάποιος θα κατέληγε σε ένα τελικό σχέδιο και τα όποια τεχνικά ζητήματα θα είχαν επιλυθεί. Όσο για την οροφή; Στην μοναδική ανοιχτή Cayenne που κατασκευάστηκε και έχει επιζήσει δεν είναι λειτουργική αλλά σε φιλοσοφία και λειτουργία δεν διαφέρει ιδιαίτερα από αυτήν της 911 Targa. Ευτυχώς, θα μου επιτρέψεις να πω, η Porsche Cayenne Cabriolet δεν προχώρησε ως ιδέα πέρα από το πρωτότυπο που βλέπεις. Υπήρχαν έντονες αμφιβολίες για το αν θα ήταν όσο ελκυστική πρέπει να είναι μία Porsche, που ως δισταγμός είναι ολίγον τι αστείος δεδομένου ότι η πρώτη Cayenne ούτως ή άλλως δεν ήταν ιδιαίτερα ελκυστική. Το βασικότερο όμως ήταν ότι οι μελέτες που σχετίζονταν με το οικονομικό σκέλος του μοντέλου δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξες. Ευτυχώς, θα πω για άλλη μία φορά, καθώς ο κόσμος δεν χρειαζόταν μία ανοιχτή εκδοχή της Porsche Cayenne – ούτε τότε, ούτε τώρα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό