23 C
Athens
Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου, 2024

Η Peugeot αφήνει τους άλλους να μονοπωλούν το ρετρό

Ειδήσεις Ελλάδα

Κακά τα ψέματα, αν γίνει σωστά το ρετρό, πουλάει και εταιρίες όπως η Peugeot, το γνωρίζουν πολύ καλά. Μοντέλα όπως το Mini Cooper και το Fiat 500 το αποδεικνύουν περίτρανα και τον τελευταίο καιρό μία ακόμα μάρκα θέλει να κάνει δικό της ένα μερίδιο αυτής της ρετρο-μανίας ανακοινώνοντας όχι ένα, ούτε δύο αλλά τρεις ξεχωριστές αναβιώσεις ιστορικών μοντέλων της για την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η Peugeot όμως δεν έχει καμία απολύτως διάθεση να “παίξει” σε αυτό το γήπεδο, όχι επειδή δεν έχει εμβληματικά μοντέλα να ανασύρει από το χρονοντούλαπο της ιστορίας αλλά επειδή αυτή η φιλοσοφία σχεδιασμού δεν αναπαριστά με τον τρόπο που θέλει το DNA της.

Η γαλλική μάρκα παρουσίασε πριν από 6 χρόνια περίπου το E-Legend και δεν είναι λίγοι εκείνοι που την παρακαλούν από τότε να το περάσει στην παραγωγή – αν όχι αυτούσιο, τουλάχιστον ως επιρροή για τα μελλοντικά μοντέλα της. Ακόμα και ο επικεφαλής σχεδιασμού της Peugeot, Matthias Hossann, δηλώνει οπαδός του E-Legend αναφέροντας ότι ισορροπούσε σχεδόν τέλεια ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον αλλά δεν έχει νόημα το λανσάρισμα ενός τέτοιου μοντέλου για την Peugeot. Ήταν ένα πρωτότυπο που δημιουργήθηκε για τον εορτασμό της 50ης επετείου από την κυκλοφορία του ιστορικού 504 και δεν πρόκειται να γίνει ποτέ κάτι περισσότερο από αυτό. Αντιθέτως, ο επικεφαλής σχεδιασμού της γαλλικής εταιρίας στρέφει την προσοχή μας στο ακραίο “Inception” – ένα πρωτότυπο που ενσαρκώνει με πολύ πιο ουσιαστικό τρόπο την φιλοσοφία της Peugeot παρά το γεγονός ότι δεν μοιάζει με κάτι που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σύντομα στην αγορά. Κι όμως, το Inception φημολογείται πως είναι ένα είδος προπομπού για το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το 508 ενώ δίνει τον τόνο για όλα τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

“Όταν σχεδιάζουμε ένα Peugeot ως ομάδα, λέμε “ας εφεύρουμε το μέλλον” αλλά την ίδια ώρα, έχουμε στέρεα θεμέλια. Έχουμε μία φανταστική ιστορία. Δεν λέω λοιπόν ότι δεν κοιτάμε ποτέ την ιστορία μας (και το E-Legend είναι το τέλειο παράδειγμα) αλλά ταυτόχρονα, πώς μπορούμε να την μεταμορφώσουμε σε κάτι που εν τέλει, είναι πραγματικά φουτουριστικό;”
Δήλωσε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Peugeot που συμπληρώνει ότι τα νοσταλγικά σχεδιαστικά στοιχεία κρύβουν κινδύνους για μία μάρκα όταν αποτελούν το βασικό σημείο εστίασης για ένα νέο design. Η ενσωμάτωση τους δεν είναι κακή από μόνη της αλλά πρέπει να υπάρχει ισορροπία – ένα αρμονικό “παιχνίδι” ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον και αυτό είναι μία βασική αρχή για την εξέλιξη και την προώθηση της ταυτότητας της Peugeot ιδίως τώρα, που αντιμετωπίζει ένα κύμα νέων εταιριών που δεν έχουν την ίδια αναγνωρισιμότητα και κληρονομιά με την γαλλική εταιρία.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό