18.8 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Η “Pagoda” είναι πλέον μία κυρία 60 ετών

Ειδήσεις Ελλάδα

Σαν εχθές, 14 Μαρτίου του 1963 πραγματοποιούσε το ντεμπούτο του ένα αυτοκίνητο-ορόσημο όχι μόνο για την μάρκα που το λάνσαρε, αλλά για ολόκληρη την δεκαετία του ’60. Στην έκθεση της Γενεύης, η Mercedes-Benz έφερνε τον διάδοχο των 300 SL Roadster και 190 SL με κωδικό W113 και παρατσούκλι, “Pagoda”. Η εμβληματική 230 SL παρουσιάστηκε στην ελβετική πρωτεύουσα με τις προσδοκίες του κοινού σε πολύ υψηλό επίπεδο και τα στελέχη της γερμανικής εταιρίας που γνώριζαν τι είχε προηγηθεί κατά την εξέλιξη του νέου μοντέλου, ήσυχους και με αυτοπεποίθηση. Ήξεραν ότι η νέα “SL” δεν είναι μονάχα ένα sports car με στιλ, κλάση και πολυτέλεια δια χειρός Paul Bracq και Bela Barenyi, αλλά διέθετε πρωτόγνωρη για την εποχή και την κατηγορία ασφάλεια και άνεση. Με λίγα λόγια, το νέο μοντέλο της Mercedes πετύχαινε τον στόχο της αντικατάστασης δύο μοντέλων προσφέροντας ένα πακέτο που ήταν σαφώς πιο γρήγορο από την… ασθματική 190 SL και σαφώς πιο προσιτό από την πανάκριβη 300 SL.

Η ασφάλεια πήγαζε από το γεγονός ότι η W113 ήταν το πρώτο sports car στον κόσμο με σταθερό κλωβό για τους επιβάτες και ζώνες παραμόρφωσης τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω. Επιπρόσθετα, το πλαίσιο της βασιζόταν σε αυτό της sedan W111, ελαφρώς μικρότερο σε μήκος και ενισχυμένο σε σύγκριση με τα τετράθυρα μοντέλα στα οποία χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε και κατά συνέπεια, πρόσφερε ένα υψηλότατο επίπεδο ασφάλειας, προσαρμοσμένο μάλιστα στις απαιτήσεις ενός roadster. Η ανάρτηση που αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια εμπρός και μία ανεξάρτητη διάταξη πίσω ήταν σφιχτή, όπως άρμοζε σε ένα διθέσιο roadster αλλά ταυτόχρονα, ασυνήθιστα άνετη για sports car της δεκαετίας του ’60 ενώ για πρώτη φορά στην σειρά SL, η W113 ήταν διαθέσιμη προαιρετικά και με ένα 4-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο. Το σύστημα πέδησης της 230 SL περιλάμβανε ήδη δισκόφρενα στους τροχούς του εμπρός άξονα και με την προσθήκη της 250 SL το 1967, προστέθηκαν δισκόφρενα και στον πίσω άξονα.

Όσον αφορά στους κινητήρες, η W113 εξοπλιζόταν διαδοχικά με τρεις διαφορετικούς κατά τα 8 χρόνια που διήρκεσε η παρουσία της στην αγορά. Ο πρώτος ήταν ο M127, εξακύλινδρος εν σειρά με χωρητικότητα 2.3 λίτρων και απόδοση της τάξης των 150 ίππων. Μπορεί να μην ακούγονται πολλά σήμερα αλλά τα standards ήταν διαφορετικά την δεκαετία του ’60 και με τελική ταχύτητα 200 km/h και 0-100 km/h σε 11.1 δευτερόλεπτα, η 230 SL θεωρούνταν αρκετά… σβέλτη. Στα τέλη του 1966 η 230 SL αντικαταστάθηκε από την 250 SL που εξοπλιζόταν με τον M129 βενζινοκινητήρα που είχε αυξημένη χωρητικότητα στα 2.5 λίτρα. Η ιπποδύναμη ήταν ίδια αλλά η αυξημένη ροπή μείωνε τον χρόνο που χρειαζόταν για να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση κατά 1.1 δευτερόλεπτα. Επιπρόσθετα, η 250 SL ήταν προαιρετικά διαθέσιμη ως “California”, με coupe οροφή και έναν ενιαίο πάγκο πίσω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, στην θέση όπου φυσιολογικά θα βρισκόταν η μαλακή οροφή και ο χώρος αποθήκευσης της στην roadster έκδοση. Το 1968 δε, έκανε την εμφάνιση της η 280 SL ως η ισχυρότερη και ταχύτερη εκδοχή της W113, με τον M130 βενζινοκινητήρα των 2.8 λίτρων να προσφέρει 170 ίππους και να μειώνει τον χρόνο που απαιτούνταν για το σπριντ στα 100 km/h στα 9.0 δευτερόλεπτα. Η παραγωγή της W113 Mercedes-Benz SL σταμάτησε τον Μάρτιο του 1971 αλλά ακόμα και σε μόλις 8 χρόνια, το γερμανικό sports car κατάφερε να πουλήσει 48.912 αυτοκίνητα. Τώρα, οι 230, 250 και 280 SL θεωρούνται κλασικές με καλοδιατηρημένα παραδείγματα να απαιτούν από τους υποψήφιους αγοραστές να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη αφού τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι μία άψογη 230 SL μπορεί να φτάσει ή να ξεπεράσει τα €128.000 ενώ η αξία μίας ανάλογης 280 SL υπερβαίνει τα €156.000!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό