25.6 C
Athens
Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024

Η McLaren W1 είναι η νέα υβριδική ναυαρχίδα με 1.275 ίππους!

Ειδήσεις Ελλάδα

Θα περίμενε κανείς ότι η παρουσίαση της νέας ναυαρχίδας της McLaren θα δικαιολογούσε μία μεγάλη, ηχηρή καμπάνια teaser αλλά αντίθετα στο ρεύμα, η αγγλική εταιρία την ανακοίνωσε την μία ημέρα και την παρουσίασε ελάχιστα αργότερα. Τόσο απλά, τόσο λιτά και τόσο σύντομα. Στο κάτω-κάτω, το πολύ το κύριε ελέησον… Αυτή είναι λοιπόν η διάδοχος της εμβληματικής F1 και της ιστορικής, ως το πρώτο υβριδικό hypercar της McLaren, P1. Το όνομα  της είναι “W1” και τα νούμερα της είναι αρκετά για να προβληματίσουν τον ανταγωνισμό καθώς συνδυάζει έναν πανίσχυρο, εξηλεκτρισμένο V8 με χαμηλό βάρος και προηγμένη αεροδυναμική ώστε να προσφέρει στους πελάτες της αυτό που δεν μπορούν να βρούνε στον ανταγωνισμό: ένα πραγματικό supercar!

Ας ξεκινήσουμε όμως από την καρδιά του κτήνους. Εκεί, βρίσκουμε έναν twin-turbo, flat-plane V8 κινητήρα με χωρητικότητα 4.0 λίτρων που σύμφωνα με την McLaren είναι ολοκαίνουριος και έχει σχεδιαστεί ώστε να συνεργάζεται με υβριδικά συστήματα. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί τόσο άμεσο όσο και έμμεσο ψεκασμό, στροφάρει μέχρι τις 9.200 σ.α.λ. χάρη στην high-tech “plasma spray” επίστρωση στο εσωτερικό των κυλίνδρων και παράγει από μόνος τους 928 ίππους – ένα νούμερο που θα ήταν αρκετό για την συντριπτική πλειοψηφία του κοινού της McLaren, όχι όμως για την ίδια. Στο πλάι του αυτόματο κιβωτίου 8 σχέσεων λοιπόν, έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας που αντλώντας τεχνολογία και τεχνογνωσία από τον κόσμο των motorsports προσφέρει 347 ίππους επιπλέον, αυξάνοντας το βάρος κατά 20 κιλά μόνο! Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μία μικροσκοπική αλλά επίσης πανάλαφρη μπαταρία 1.384 kW που επιτρέπει στο αγγλικό supercar να κινηθεί καταναλώνοντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για 2 ολόκληρα χιλιόμετρα! Με αυτή τη διαμόρφωση, η W1 προσφέρει 1.275 ίππους και 1.340 Nm ροπής…

Επειδή η επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού βάρους ήταν ένας από τους βασικούς στόχους της McLaren κατά την εξέλιξη της νέας, υβριδικής ναυαρχίδας της – σε σημείο εμμονής θα μπορούσε να πει κανείς, οι επιδόσεις της W1 είναι το λιγότερο καταιγιστικές: τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 2.7 δευτερόλεπτα ενώ 3.1 δευτερόλεπτα αργότερα το κοντέρ “γράφει” 200 km/h και σε 12.7 δευτερόλεπτα από στάση η McLaren W1 αγγίζει τα 300 km/h. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 350 km/h και η πλάκα είναι ότι δεν αναφέραμε ακόμα ένα από τα highlights του μοντέλου. Για να κρατήσει το βάρος σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, η αγγλική μάρκα απέρριψε πολύ γρήγορα την λύση της τετρακίνησης οπότε ότι έχεις διαβάσει μέχρι στιγμής είναι εφικτό με την ισχύ να περνά στον δρόμο αποκλειστικά από τους τροχούς του πίσω άξονα! Πρέπει να κάνεις θυσίες αν θέλεις η ζυγαριά να αναγράφει 1.399 κιλά!

Από εκεί και πέρα, κάθε χιλιοστό του αμαξώματος της εντυπωσιακής McLaren W1 έχει σχεδιαστεί με στόχο την αεροδυναμική βελτιστοποίηση οπότε δεν γίνεται να μιλήσουμε για το ένα, χωρίς να αναφερθούμε στο άλλο. Καταρχάς, η W1 είναι το μοναδικό supercar στην αγορά (μαζί με την Aston Martin Valkyrie) που εκμεταλλεύεται το φαινόμενο ground-effect για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής downforce. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος υπάρχουν ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία (βλ. αεροτομές και πτερύγια) συμπεριλαμβανομένης της “Active Long Tail” που εκτείνεται κατά 300 χιλιοστά προς τα πίσω (αντί για προς τα πάνω) για να παράγει επιπλέον downforce χωρίς επιπλέον αντιστάσεις σε συνδυασμό με το πάτωμα και τον διαχύτη. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για χρήση σε πίστα αλλά αξίζει να αναφέρουμε ότι στο πιο ακραίο mode λειτουργίας η W1 είναι ικανή για 350 κιλά downforce στον εμπρός άξονα και 650 κιλά στον πίσω. Τα απόλυτα νούμερα δεν ήταν αυτοσκοπός για την McLaren όμως, που δηλώνει ότι πολύ πιο σημαντικά κατά την εξέλιξη της νέας ναυαρχίδας ήταν η ευστάθεια και η προβλεψιμότητα του μοντέλου στις στροφές και ειδικότερα, σε υψηλές ταχύτητες. Κάθε συστατικό της W1 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αεροδυναμική, από το “Aerocell” ανθρακονημάτινο πλαίσιο που ενσωματώνει τις δύο θέσεις μειώνοντας περαιτέρω το βάρος και επιτρέποντας πιο συμπαγές packaging για μικρότερο μεταξόνιο, έως την εμπρός ανάρτηση και από τις gullwing πόρτες που χαρίζουν επιπλέον ελευθερίες στους σχεδιαστές έως το roof-scoop που οδηγεί τον αέρα απευθείας στο πίσω μέρος.

Κάπως έτσι, η McLaren W1 είναι η ταχύτερη McLaren στην ιστορία της αγγλικής μάρκας. Ταχύτερη τόσο με την έννοια της επιτάχυνσης όσο και με την έννοια της επίτευξης του χαμηλότερου χρόνου στην πίστα. Η McLaren είναι τόσο περήφανη για την W1 που αναφέρει μέχρι και το γεγονός ότι στην αναμφίβολα υψηλή τιμή της περιλαμβάνεται 4-ετής εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων για το όχημα, 6-ετής ή 75.000 χιλιόμετρα για την μπαταρία και 4-ετές πλάνο συντήρησης. Αναφέρεται επίσης ότι θα κατασκευάσει μόλις 399 παραδείγματα της W1 ενώ οι πληροφορίες λένε πως η αρχική τιμή του καθενός από αυτά θα είναι 2 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων, αν και η πραγματική τιμή αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερη γιατί ποιος θα αντισταθεί στην προσθήκη των ειδικών και προαιρετικών στοιχείων που θα είναι διαθέσιμα από το τμήμα McLaren Special Operations; Αυτή είναι λοιπόν η McLaren W1 που αναμφίβολα θα πυροδοτήσει έναν κύκλο συζητήσεων…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό