27 C
Athens
Τρίτη, 8 Οκτωβρίου, 2024

Η Kia γιορτάζει με ένα πολύ ειδικό Pride!

Ειδήσεις Ελλάδα

Το Kia Pride ποτέ δεν ήταν γκλαμουράτο. Ποτέ δεν έβαζε φωτιά στον δρόμο και ποτέ δεν προκαλούσε το απότομο γύρισμα του κεφαλιού που συμβαίνει όποτε περνάει κάτι εξαιρετικό. Το Kia Pride ήταν ένας πιστός εργάτης που υπηρέτησε την κορεατική εταιρία στο βέλτιστο των δυνατοτήτων του πριν από 30 χρόνια και γι’ αυτό αξίζει την μεταμόρφωση που του επιφύλασσε η Kia της Αγγλίας. Θα μου πεις, σιγά το πράγμα. Το Kia Pride δεν ήταν κάτι περισσότερο από ένα Ford Festiva με διαφορετικά σήματα αλλά ήταν ειλικρινές και η ειλικρίνεια, είτε μιλάμε για άνθρωπο, είτε για εταιρία, είτε για ένα απλό προϊόν, είναι ενδεχομένως ένα από τα πιο σημαντικά χαρίσματα που μπορεί να έχει.

Για να γιορτάσει λοιπόν τα 80 χρόνια από την ίδρυση της, η Kia και πιο συγκεκριμένα η Kia Αγγλίας πήρε ένα ταπεινό Pride LX του 1996 και το εκμοντέρνισε. Μπορεί να μην το φωνάζει από μακριά καθώς το παρουσιαστικό του κορεατικού hatchback είναι τόσο βαρετό που θα περνούσε απαρατήρητο ακόμα και στο πάρκινγκ ενός supermarket αλλά το συγκεκριμένο Kia Pride έχει δεχθεί τις περιποιήσεις της Electrogenic που ακόμα και αν δεν γνωρίζεις την δουλειά της, το όνομα υποδηλώνει το ύφος της μετατροπής. Πίσω στο μακρινό 1996, ο τυπικός αγοραστής ενός Kia Pride θα είχε στην διάθεση του έναν 1300άρη βενζινοκινητήρα με κάτι περισσότερο από 60… ατίθασα άτια και ένα 5-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο για να τον βοηθά να κρατά τον κινητήρα στο φάσμα βέλτιστης λειτουργίας του. Η Electrogenic είχε κάτι πολύ διαφορετικό κατά νου όμως.

Ο θερμικός κινητήρας και το ρεζερβουάρ καυσίμου που τον συνόδευε αφαιρέθηκαν από το Pride για να δημιουργηθεί χώρος για το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που ετοίμασε ειδικά για την περίσταση η αγγλική εταιρία. Τώρα, τους τροχούς του εμπρός άξονα κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας 110 ίππων και 235 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται με το εργοστασιακό μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και 2 μπαταρίες 10 kWh – μία τοποθετημένη κάτω από το καπό και μία στο πάτωμα για συνολική χωρητικότητα της τάξης των 20 kWh. Τα νούμερα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν αλλά το Pride είναι συνηθισμένο στα… μπλαζέ βλέμματα των περαστικών. Με το βάρος του ηλεκτρικού Pride να μην υπερβαίνει τα 870 κιλά όμως, το συγκεκριμένο είναι ικανό για πολλά περισσότερα σε σύγκριση με το θερμικού αδερφάκι του. Στο πιο “ακραίο” mode οδήγησης που δεν είναι άλλο από το Sport, το ηλεκτρικό Kia Pride απελευθερώνει και τα 110 άλογα για να επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 8.0 δευτερόλεπτα. Αν οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο, το “Auto” περιορίζει την ιπποδύναμη στα 80 άλογα που είναι αρκετά σε κάθε περίπτωση ενώ αν ο οδηγός αναζητά την μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, το “Eco” με τα 60 άλογα και τα 120 Nm ροπής, θυμίζει λίγο το αυθεντικό Pride επιταχύνοντας το όχημα στα 100 km/h σε 11.8 δευτερόλεπτα αλλά παράλληλα, εξασφαλίζει αυτονομία 193 χιλιομέτρων.

Όσον αφορά στον τομέα της αισθητικής, το Pride EV είναι όπως είπαμε πρακτικά εργοστασιακό φορώντας τους πλαστικούς άβαφους προφυλακτήρες του και τις εντελώς 90s σιδερένιες ζάντες 12 ιντσών. Έχει βαφτεί όμως σε ένα όμορφο White Pearl χρώμα από την μοντέρνα παλέτα της Kia, διαθέτει αναβαθμισμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω ενώ στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι γκρι υφασμάτινες επενδύσεις με τις πράσινες ραφές. Όλα αυτά, κάνουν το… εορταστικό Kia Pride EV της Electrogenic μία από τις πιο ενδιαφέρουσες “electromod” μετατροπές που έχουμε δει και το ιδανικό δώρο από την κορεατική μάρκα για την κορεατική μάρκα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό