24.2 C
Athens
Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου, 2024

Η Ford τελείωσε με τα βαρετά αυτοκίνητα!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Ford δέχθηκε δριμεία κριτική για την απόφαση της να σταματήσει την παραγωγή ιστορικών μοντέλων όπως το Fiesta, το Focus (το 2025) και το Mondeo στην Ευρώπη. Μία απόφαση εκ των πραγμάτων γενναία καθώς μιλάμε για κατηγορίες που ακόμα είναι αρκετά δημοφιλείς καλύπτοντας τις ανάγκες μετακίνησης του μέσου ευρωπαίου αλλά ταυτόχρονα, μία απόφαση αμφιλεγόμενη  λόγω της ιστορίας των μοντέλων που αποχαιρετάμε και όχι μόνο. Γιατί λοιπόν η Ford “σκοτώνει” τα παιδιά της; Η εύκολη απάντηση είναι επειδή τα νούμερα δεν λένε ψέματα αλλά ο επικεφαλής της αμερικανικής μάρκας, Jim Farley, προσφέρει μία διαφορετική οπτική καθώς δήλωσε σε αγγλικό μέσο ότι τελείωσε με τα βαρετά αυτοκίνητα και προτιμά να ασχολείται με εμβληματικά αυτοκίνητα.

Το μεγάλο αφεντικό της Ford δεν το εννοεί υποτιμητικά αλλά σε όποιο επίπεδο και αν το δει κανείς, το γεγονός ότι η εταιρία δεν έχει προγραμματισμένους για το προσεχές μέλλον τους αντικαταστάτες των εν λόγω μοντέλων, υποννοεί μία διαφοροποίηση στην στρατηγική και την στόχευση της. Αυτή την περίοδο για παράδειγμα, εστιάζει και ποντάρει πολλά στο λανσάρισμα τόσο του Explorer όσο και του Capri που τοποθετούνται στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών SUV και διεκδικούν με αξιώσεις το μερίδιο που τους αναλογεί. Σύντομα, η γκάμα των ηλεκτρικών της Ford θα αποκτήσει και ένα νέο μέλος που θα πάρει τη μορφή του Puma, με το εξαιρετικά δημοφιλές μικρό crossover να αποκτά έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων μπαίνοντας και αυτό δυναμικά στο καθόλα σοβαρό παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Αφού λοιπόν η Ford δεν θα ασχοληθεί στο εγγύς μέλλον με βαρετά αυτοκίνητα, ποια είναι τα εμβληματικά που κερδίζουν την προσοχή της; Τρεις λέξεις: Bronco, Mustang και Raptor. Τα δύο τελευταία δεν χρειάζονται συστάσεις. Η Mustang είναι το πιο δημοφιλές coupe στον κόσμο και με την εξωπραγματική “GTD” αποδεικνύει ότι μπορεί να κονταροχτυπηθεί με τους καλύτερους στο υψηλότερο επίπεδο. Το Raptor δραστηριοποιείται στο άλλο άκρο – εκεί που τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινά η διασκέδαση. Το Bronco είναι ένα σύμβολο στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και αποδεικνύει ότι η Ford μπορεί ακόμα να κοιτάξει την Jeep στα μάτια. Με αυτά τα τρία ονόματα η Ford έχει καταφέρει να κάνει τα λεγόμενα “niche” μοντέλα, αυτά που απευθύνονται σε ένα περιορισμένο, αρκετά εξειδικευμένο κοινό, αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων της και όχι κάτι που γίνεται μόνο όταν το επιτρέπουν οι λογιστές.

Το πρόβλημα για την Ford εντοπίζεται στην Ευρώπη. Εκεί όπου οι πωλήσεις της κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκαν κατά 16.9% σε σύγκριση με το 2023 και το μερίδιο αγοράς της συρρικνώθηκε στο 3.3%. Μήπως λοιπόν η απόφαση να μην ασχοληθεί πλέον με βαρετά αυτοκίνητα είναι λάθος; Στον κόσμο αρέσουν μοντέλα όπως η Mustang και τα Raptor αλλά χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο βαρετά αυτοκίνητα για τις καθημερινές μετακινήσεις του. Από την άλλη, πωλήσεις και κέρδη δεν συνδέονται με κάποιον άρρηκτο δεσμό καθώς ανάμεσα τους υπάρχουν τα περιθώρια κέρδους που εξ ορισμού είναι μικρά στα βαρετά αυτοκίνητα. Για να μην πλατιάζουμε, η Ford πρέπει να βρει λύση στο πρόβλημα που λέγεται Ευρώπη και ο Farley σίγουρα το γνωρίζει αυτό…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό