34.4 C
Athens
Πέμπτη, 27 Ιουνίου, 2024

Η FIA αποκαλύπτει τους κανονισμούς του 2026!

Ειδήσεις Ελλάδα

Το 2026 η Formula 1 όπως την γνωρίζουμε τα τελευταία χρόνια θα αλλάξει πάλι με στόχο τα μονοθέσια να γίνουν πιο βιώσιμα και το θέαμα πιο ελκυστικό. Αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι οι λεπτομέρειες και τώρα, περίπου δύο εβδομάδες πριν οι κανονισμοί οριστικοποιηθούν από το World Motor Sport Council στις 28 Ιουνίου, η FIA αποκαλύπτει για πρώτη φορά τη μορφή που θα έχουν τα μονοθέσια καθώς και τις τεχνικές… ιδιαιτερότητες που θα τα διαφοροποιούν από τα αγωνιστικά που βλέπουμε φέτος. Πριν προχωρήσουμε στην ουσία της υπόθεσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η διαμόρφωση των τεχνικών κανονισμών δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση καθώς θα πρέπει να ικανοποιούν τους κατασκευαστές, τους θεατές, ευαίσθητα ζητήματα όπως η ασφάλεια αλλά και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα καθώς και τους επιχειρηματικούς εταίρους! Οι ισορροπίες λοιπόν είναι πολύπλοκες. Με αυτό δεδομένο, ας δούμε τι περιμένουμε από τα μονοθέσια του 2026.

Καταρχάς, με τους νέους κανονισμούς η FIA λύνει το πρόβλημα των μεγάλων μονοθεσίων. Από το 2026 το μέγιστο μεταξόνιο των μονοθεσίων ορίζεται στα 3.4 μέτρα (από τα 3.6 που ισχύουν τώρα) ενώ το μέγιστο πλάτος μειώνεται κατά 100 χιλιοστά, στα 1.900. Την ίδια τάση ακολουθούν και οι τροχοί που σημαίνει ότι ενώ η διάμετρος των ζαντών παραμένει στις 18 ίντσες, το πέλμα των εμπρός ελαστικών μειώνεται κατά 25 χιλιοστά και των πίσω κατά 30 χιλιοστά ενώ σημαντικά μικρότερο θα είναι και το συνολικό βάρος με το ελάχιστο επιτρεπτό να ορίζεται πλέον στα 768 κιλά από τα 798 κιλά που ισχύει σήμερα..
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές όσον αφορά στην αεροδυναμική αφορά στην κατάργηση του περιβόητου DRS (Drag Reduction System) που επιτρέπει στον οδηγό να ανοίξει το κεντρικό πτερύγιο στην πίσω αεροτομή μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και αυξάνοντας την ταχύτητα του μονοθεσίου εφόσον βρίσκεται εντός 1 δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Ένα σύστημα που σχεδιάστηκε για την διευκόλυνση των προσπεράσεων αλλά αφήνει την θέση του σε ένα ευρύτερο concept ενεργής αεροδυναμικής με κινούμενες εμπρός και πίσω αεροτομές που δεν θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για προσπεράσματα αλλά όπως κρίνουν σκόπιμο οι οδηγοί ώστε να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους στην πίστα. Εν τω μεταξύ, η εμπρός αεροτομή θα είναι 100 χιλιοστά πιο στενή ενώ η πίσω θα απλουστευθεί και το πάτωμα θα είναι μερικώς επίπεδο για να αποφευχθεί η ανάγκη για ακραία set-ups που έχουν ως σκοπό την πλήρη εκμετάλλευση των ground effects. Συνολικά, η FIA ισχυρίζεται ότι οι νέοι κανονισμοί θα μειώσουν την downforce κατά 30% και τις αεροδυναμικές αντιστάσεις κατά 55% που σημαίνει με πιο απλά λόγια ότι οι προσπεράσεις θα είναι ευκολότερες ή για την ακρίβεια, η ικανότητα ενός μονοθεσίου να ακολουθεί σε μικρή απόσταση ένα άλλο θα βελτιωθεί δραστικά, στην θεωρία τουλάχιστον.

Ενδιαφέρουσες εξελίξεις θα έχουμε και στον τομέα των κινητήριων συνόλων και όχι αποκλειστικά επειδή οι κατασκευαστές θα φτάσουν τους 6 (Ferrari, Mercedes-AMG, Renault, Honda, Audi και Ford σε συνεργασία με την Red Bull Powertrains). Η πολύπλοκη MGU-H καταργείται ενώ η μέγιστη ενέργεια που θα μπορεί να παρέχει το ηλεκτρικό… τμήμα του υβριδικού κινητήριου συνόλου τριπλασιάζεται από τα 120 kw, στα 350 ή αν προτιμάς από τους 163 ίππους στους 476. Ταυτόχρονα, διπλασιάζεται η ενέργεια που θα μπορεί να ανακτά το σύστημα κατά την πέδηση στα 8.5 MJ αλλά και μειώνεται η μέγιστη απόδοση του θερμικού κινητήρα από τα 550-560 kW, στα 400 ή από τα περίπου 750-760 άλογα, στα 544! Με λίγα λόγια, η μελλοντική F1 βελτιώνει την βιωσιμότητα της πλησιάζοντας στην κατανομή 50:50 όσον αφορά στην προέλευση της ισχύος και δεσμευόμενη στην χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων. Εν τω μεταξύ, λανσάρεται και ένα νέο σύστημα boost με το οποίο ο οδηγός που ακολουθεί σε απόσταση έως 1 δευτερολέπτου το προπορευόμενο μονοθέσιο θα μπορεί να χρησιμοποιεί το λεγόμενο “MGU-K Override” που θα παρέχει ένα boost ισχύος για να μπορέσει να προσπεράσει ευκολότερα. Περισσότερες πληροφορίες δεν έχουμε γι’ αυτό αλλά αναφέρεται ότι ενώ η παροχή ενέργειας στο προπορευόμενο μονοθέσιο θα μειώνεται πάνω από τα 290 km/h, ο οδηγός που ακολουθεί θα μπορεί να ενεργοποιεί το Override αποκτώντας πρόσβαση στα 476 άλογα του ηλεκτροκινητήρα έως τα 337 km/h. Ενδιαφέρον το νέο σετ κανονισμών της FIA αλλά θα πρέπει να περιμένουμε λίγα χρόνια για να δούμε πώς μεταφράζονται όλα αυτά σε πραγματικές συνθήκες και τι αντίκτυπο θα έχουν στο θέαμα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό