23.3 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Η DS “ανασταίνει” την θρυλική Citroen SM

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Citroen SM ακόμα και 54 χρόνια μετά την πρεμιέρα της στην έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 1970 παραμένει ένα σύμβολο της γαλλικής μάρκας. Ένα coupe με εμβληματικό design και πολλές καινοτομίες που σύμφωνα με τους εκπροσώπους του ειδικού τύπου της εποχής, της επέτρεπαν να συμπεριφέρεται με μοναδικό τρόπο. Η πρωτοποριακή υδροπνευματική ανάρτηση έκανε την SM τρομερά άνετη και ταυτόχρονα, εξαιρετικά σπορ ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού, τα φωτιστικά σώματα έστριβαν μαζί με το τιμόνι συνεισφέροντας τα μέγιστα στην ορατότητα και κατά συνέπεια, στην ασφάλεια, το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης ήταν κάτι που δεν είχε ξαναζήσει ο κόσμος ενώ το σύστημα πέδησης αποτελούνταν από δίσκους και στους τέσσερις τροχούς, με τους εμπρός να είναι εσωτερικοί και την κατανομή της πίεσης από το υδραυλικό σύστημα να ρυθμίζεται αυτόματα στους δύο άξονες! Θα μπορούσαμε να γράφουμε ασταμάτητα για την Citroen SM και αυτός είναι ο λόγος που η DS Automobiles αποφάσισε να την τιμήσει παρουσιάζοντας την SM Tribute.

Η DS γιορτάζει 10 χρόνια από την ανεξαρτητοποίηση της και το κάνει με άκρως εντυπωσιακό τρόπο καθώς η SM Tribute που πραγματοποίησε σήμερα το ντεμπούτο της είναι το αυτοκίνητο που θα ήταν η αυθεντική Citroen SM αν η εξέλιξη της συνεχιζόταν τις 5 δεκαετίες που έχουν περάσει από τότε που αποσύρθηκε από την αγορά. Ακριβώς όπως η SM της δεκαετίας του ’70 λοιπόν, η SM Tribute είναι ένα πανέμορφο coupe με μήκος 4.94 μέτρων, πλάτος 1.98 μέτρων και ύψος 1.3 μέτρων – το μέγεθος της δεν διαφέρει σημαντικά λοιπόν από την αυθεντική αν και η DS Automobiles σημειώνει πως η νέα έκδοση έχει μειωμένη κατά 35 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος “σε αναζήτηση αποδοτικότητας”, για αεροδυναμικούς λόγους δηλαδή. Παρατηρώντας την κλασική Citroen SM και την DS SM Tribute δίπλα-δίπλα δεν είναι δύσκολο να εντοπίσει κάποιος κοινά στοιχεία.

Το μακρύ καπό που καταλήγει σε μία χαμηλή μάσκα με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα είναι σίγουρα ένα τέτοιο, όπως και τα (αφαιρούμενα) καλύμματα των πίσω τροχών αλλά και οι πίσω κολώνες και το design γύρω από αυτές. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της DS, Thierry Metroz, δήλωσε ότι η ομάδα του “δεν ήθελε να χαλάσει το design του αυθεντικού” γιατί οι οπαδοί έχουν δεθεί συναισθηματικά με τα κλασικά μοντέλα της ιστορίας της γαλλικής μάρκας αλλά πρόσθεσε ότι κάποια χαρακτηριστικά από τα περασμένα μοντέλα της θα ενσωματωθούν σε μελλοντικά, χωρίς φυσικά να αναφέρει ποια θα είναι αυτά και πότε θα δούμε τα πρώτα αποτελέσματα.

Η… ρετρο-μοντέρνα διάθεση συνεχίζεται και στην καμπίνα που έχει σχεδιαστεί με την ίδια φιλοσοφία. Μοιάζει σαν την απάντηση στο ερώτημα “πώς θα ήταν το εσωτερικό της Citroen SM αν σχεδιαζόταν και κυκλοφορούσε τώρα”. Βλέπουμε λοιπόν τα πανέμορφα vintage καθίσματα και το παραλληλόγραμμο τιμόνι αλλά ταυτόχρονα, βλέπουμε και δύο κυρτές οθόνες: μία που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και μία στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Υπάρχουν όμως δύο “δυστυχώς” όσον αφορά στην SM Tribute. Το πρώτο έχει να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της που παραμένουν άγνωστα αν και δεν θα ήταν εντελώς παράλογο να υποθέσουμε ότι δεν θα εξοπλίζεται με κάποιον σχετικά αναιμικό V6 όπως η αυθεντική, αλλά με κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Όλα αυτά όμως δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς το δεύτερο “δυστυχώς” έχει να κάνει με το γεγονός ότι το μοντέλο που θαυμάζουμε στις φωτογραφίες δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή στην παρούσα μορφή. Κρίμα, αφού ο κόσμος έχει ανάγκη την διαφορετικότητα αλλά από την άλλη, η αναβίωση ενός τόσο εμβληματικού και τόσο καινοτόμου μοντέλου όπως η Citroen SM δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Αντιθέτως, είναι πολύ εύκολο να αποτύχεις παταγωδώς στην αναπαραγωγή του πνεύματος του αυθεντικού. Οπότε ίσως να είναι για καλό ότι σε αυτό το σημείο τουλάχιστον, ούτε η DS ούτε η Citroen σκέφτονται σοβαρά την αναβίωση της SM.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό