31.9 C
Athens
Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2024

Η Citroen αφήνει τα μικρά και τα μεγάλα και εστιάζει στα… κέρδη!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η επέκταση της γκάμας μίας οποιασδήποτε εταιρίας είναι μία διαδικασία απαραίτητη για την βιωσιμότητα της και φυσικά αυτό ισχύει και για την Citroen. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και οι εταιρίες δεν έχουν την πολυτέλεια να εστιάζουν σε μία ή έστω λίγες κατηγορίες αν θέλουν να διατηρήσουν ή να μεγαλώσουν το μερίδιο αγοράς τους όμως η εξεύρεση της σωστής ισορροπίας είναι μία πολύ δύσκολη και ταυτόχρονα πολύ δυναμική διαδικασία. Όπως παραδέχεται για παράδειγμα η Citroen, “η μάρκα πρέπει να είναι στις βασικές κατηγορίες, όχι στις niche” όπου “niche” οι κατηγορίες που μπορεί να παρουσιάζουν ενδιαφέρον σε φιλοσοφικό επίπεδο αλλά δεν έχουν μεγάλη απήχηση.
Η δήλωση προέρχεται από τα χείλη του επικεφαλής της εταιρίας, Thierry Koskas, που με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνει ότι η Citroen δεν πρόκειται να αφιερώσει πολύτιμους πόρους για μοντέλα σε κατηγορίες όπου η επίτευξη της κερδοφορίας είναι δύσκολη ή αδύνατη με μοναδικό αυτοσκοπό την παρουσία της σε αυτές.

“Η Citroen πρέπει να είναι στα B- και C-segments καθώς εκεί βρίσκεται η καρδιά της.”
Ανέφερε με νόημα ο Koskas. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Καταρχάς, ότι η Citroen δεν έχει προγραμματισμένο κάποιο μοντέλο για να αντικαταστήσει το C1 – με τα δεδομένα ως έχουν αυτή τη στιγμή είναι πρακτικά αδύνατο να λανσαριστεί σε προσιτή τιμή ένα αυτοκίνητο που θα είναι κερδοφόρο. Παράλληλα όμως, θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε από την δήλωση του Koskas ότι η Citroen δεν πρόκειται να συνεχίσει με τον διάδοχο του C5 X αφού όπως πρόσθεσε ο ίδιος “δεν αποδίδει άσχημα αλλά είναι σε μία κατηγορία που πρακτικά δεν υπάρχει”.

Από την άλλη, το μεγάλο αφεντικό της γαλλικής εταιρίας σχολίασε το γεγονός ότι υπάρχει ένα “μεγάλο κενό για ηλεκτρικά” με τιμή ανάμεσα στις €10.000 και τις €20.000 ή αν προτιμάς με παραδείγματα από την γκάμα της Citroen, ανάμεσα στο Ami και το νέο e-C3 αλλά όπως ο ίδιος ο Koskas αναγνωρίζει δεν υπάρχει εύκολη ή γρήγορη λύση για το πώς μπορεί να καλυφθεί το εν λόγω κενό. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, ένας δυνητικός αντικαταστάτης του C1 για παράδειγμα, θα έπρεπε να λανσαριστεί στην αγορά σε χαμηλότερη τιμή από ένα μοντέλο του B-segment αλλά τα κόστη παραγωγής για την Citroen είναι ίδια. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το πρόβλημα είναι δυσεπίλυτο αναφορικά με το value-for-money για τον πελάτη και για την εταιρία.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Citroen δεν πρόκειται να θυσιάσει την… εκκεντρικότητα και το πνεύμα καινοτομίας της στον βωμό των στερεοτυπικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον Koskas “είναι στο DNA της Citroen να προτείνει νέα πράγματα”, να παρουσιάζει “σχήματα που δεν υπάρχουν” και να “παίρνει ρίσκα” και ως εκ τούτου δεν είναι διατεθειμένη να σταματήσει να τα κάνει όλα αυτά. Απλά θα τα κάνει στο B- και στο C-segment που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς και θα τα κάνει με λιγότερα, συγκεκριμένα 5 ή 6 προσεκτικά επιλεγμένα μοντέλα. Εξίσου σημαντικά, η Citroen δεν πρόκειται να βιαστεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρική καθώς αυτοπροσδιορίζεται ως προσιτή μάρκα και ως τέτοια, πρέπει να προσφέρει προσιτή κινητικότητα σε όλους. Ενδιαφέρουσα στάση και ενδιαφέρουσες δηλώσεις από την Citroen και τον επικεφαλής της.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό