23.3 C
Athens
Σάββατο, 5 Οκτωβρίου, 2024

Η Caterham συνεργάζεται με την Yamaha για το Project V

Ειδήσεις Ελλάδα

Το 2023 ήταν μία σημαντική χρονιά για το μέλλον της ιστορικής Caterham. Ήταν η χρονιά που παρουσίασε στον κόσμο την πρώτη της προσπάθεια με ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο με το EV Seven. Ένα κλασικό, παραδοσιακό Caterham Seven που γύρισε την πλάτη στον θερμικό κινητήρα του και τον αντικατέστησε με έναν ηλεκτροκινητήρα 245 ίππων και 250 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μία μπαταρία 51 kWh. Η αγγλική μάρκα δεν ανέφερε την αυτονομία του συνόλου αλλά δήλωνε ότι αρκεί για περίπου 20 λεπτά επιθετικής οδήγησης σε πίστα. Ενδιαφέρον ως πρώτο βήμα μίας εταιρίας τόσο αναχρονιστικής και old-school όσο καμία άλλη ενδεχομένως σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το EV Seven είναι όμως ένα πολύ εξειδικευμένο προϊόν που σε αυτό το σημείο δεν έχει λόγο να κάνει το μεγάλο βήμα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Λίγες εβδομάδες αργότερα λοιπόν, η Caterham παρουσίασε στο Goodwood Festival of Speed το Project V – ένα σαφώς πιο ενδιαφέρον, αν με ρωτάς, coupe που η αγγλική εταιρία θα τοποθετήσει απέναντι στην επερχόμενη ηλεκτρική Porsche 718 και το MG Cyber GTS. Η εξέλιξη του εντυπωσιακού Project V συνεχίζεται και η εταιρία είναι έτοιμη να περάσει στην επόμενη φάση των πλάνων της (με απώτερο στόχο το λανσάρισμα του μοντέλου στην αγορά φυσικά) ανακοινώνοντας την συνεργασία της με την Yamaha!

Η ιαπωνική μάρκα θα εξελίξει και θα παρέχει το “ελαφρύ, compact” αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που σύμφωνα με την Caterham θα είναι πιστό στο DNA της, οπότε εκτός από το εκ των πραγμάτων χαμηλό βάρος, θα είναι απλό και “fun-to-drive”. Ένα δείγμα για τις δυνατότητες της Yamaha στον τομέα των ηλεκτροκινητήρων είναι το Subaru STI E-RA Electric Concept που χάρη σε 4 ηλεκτροκινητήρες της ιαπωνικής εταιρίας είναι ικανό για 1.088 ίππους, οπότε νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας… Η Caterham θα εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία της Yamaha και στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου χωρίς όμως να παρέχει επιπλέον λεπτομέρειες. Αυτό που αναφέρει είναι πως το πρωτότυπο μοντέλο θα εξελιχθεί από την Tokyo R&D, έναν οίκο ειδικό σε τέτοιου είδους αναθέσεις και με πλούσιο, επιτυχημένο ιστορικό στην εξέλιξη πρωτότυπων μοντέλων και μοντέλων παραγωγής για διάφορους, μεγάλους κατασκευαστές. Στην περίπτωση της Caterham, το πρωτότυπο θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2025 που σημαίνει ότι η έκδοση παραγωγής δύσκολα θα βγει το 2026 όπως όριζε αρχικά το πρόγραμμα.

“Όσον αφορά στην ερώτηση γιατί την Yamaha και όχι κάποια άλλη επιλογή, έχουν μακρόχρονη ιστορία στην υποστήριξη κατασκευαστών με τεχνολογία και, μέσα από την ενασχόληση της με τους δύο τροχούς κατανοούν πλήρως την ανάγκη για την βελτιστοποίηση του βάρους. Τελικά, η απόφαση ήταν αμοιβαία καθώς δεν τους διαλέξαμε εμείς όπως σε μία παραδοσιακή επιλογή προμηθευτή”
Δήλωσε ο επικεφαλής της Caterham, Bob Laishley.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό