29.9 C
Athens
Κυριακή, 30 Ιουνίου, 2024

Η BYD διαλέγει την Ουγγαρία για το εργοστάσιο της

Ειδήσεις Ελλάδα

Η BYD είναι μία από τις κινέζικες εταιρίες που έχουν ήδη λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά και σκοπεύουν μέσα στα επόμενα χρόνια να καθιερωθούν ως μία ανταγωνιστική εναλλακτική στους καταξιωμένους, ευρωπαίους και μη, κατασκευαστές. Αυτή τη στιγμή, η BYD πουλάει περίπου 15.000 αυτοκίνητα ετησίως, αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά με το Atto 3 να αποτελεί το best-seller της φίρμας αλλά τα πλάνα της προβλέπουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Οι χαμηλές τιμές, χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό για ένα συγκρίσιμο προϊόν σε κάθε περίπτωση, είναι ένα όπλο της κινέζικης εταιρίας αλλά όπως όλοι οι κατασκευαστές γνωρίζουν, η δυνατότητα παραγωγής του εκάστοτε προϊόντος στον τόπο όπου πωλείται είναι ένα από τα ισχυρότερα βέλη που μπορεί να έχει μία αυτοκινητοβιομηχανία στην φαρέτρα της.

Γι’ αυτό η BYD έκανε την έρευνα της και κατέληξε στην Ουγγαρία ως το μέρος που θα αποτελέσει το πρώτο ευρωπαϊκό “σπίτι” της. Εκεί θα κατασκευαστεί το πρώτο εργοστάσιο της στην ήπειρο και πιο συγκεκριμένα, κοντά στην Szeged, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας που είναι μία ανάσα από τα σύνορα με την Σερβία αλλά και την Ρουμανία. Η κινέζικη εταιρία έκανε διεξοδική έρευνα σε μία σειρά χωρών, από την Γερμανία έως την Γαλλία ελπίζοντας να κερδίσει και μία ουσιαστική επένδυση για ένα εργοστάσιο που σύμφωνα με την ίδια, θα κατασκευάζει περί τις 200.000 αυτοκίνητα ετησίως όταν φτάσει στο σημείο να δουλεύει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του και θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Ούτε η BYD, ούτε η ουγγρική κυβέρνηση αποκάλυψαν τις λεπτομέρειες της συμφωνίας, ούτε έγινε γνωστό κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων αλλά ο υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης, Peter Szijjarto δήλωσε ότι η χώρα θα παρέχει επιδοτήσεις για το εργοστάσιο και θα αποκαλύψει το πλήρες μέγεθος τους μονάχα αφού εξασφαλίσει το πράσινο φως της Κομισιόν. “Αυτή θα είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην οικονομική ιστορία της Ουγγαρίας”, δήλωσε ο Szijjarto. Σε σχετικά νέα, ο Πρωθυπουργός της χώρας, Viktor Orban ανακοίνωσε μία επένδυση ύψους 121.5 εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και των υποδομών ενέργειας και νερού γύρω από την βιομηχανική περιοχή στην Szeged αν και δεν ανέφερε σε κανένα σημείο την BYD.

Να σημειώσουμε πάντως ότι η Ουγγαρία μεταμορφώνεται σε ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά hubs όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους γύρω στα 20 δισεκατομμύρια ευρώ τα τελευταία 5 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών της Contemporary Amperex Technology στο Debrecen. Τόσο η Mercedes-Benz όσο και η Audi και η Suzuki λειτουργούν εργοστάσια στην Ουγγαρία και η μονάδα παραγωγής της BMW αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζει “Neue Klasse” ηλεκτρικά το 2025. Η BYD από την άλλη πλευρά δεν αποτελεί εξαίρεση ανάμεσα στους κινέζους κατασκευαστές που αναζητούν μέρος για την δημιουργία εργοστασίων καθώς ήδη αρκετοί επεκτείνονται προς την Ευρώπη και στο μέλλον θα γίνουν περισσότεροι καθώς προσπαθούν να γίνουν λιγότερο εξαρτημένοι από την εγχώρια αγορά αλλά και να αποφύγουν τυχόν τελωνειακές επιβαρύνσεις με τη μορφή επιπλέον δασμών.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό