20.6 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Η Κίνα είναι πλέον ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Ειδήσεις Ελλάδα

Κάποια πράγματα μοιάζουν αναπόφευκτα και το γεγονός ότι η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους που διανύουμε, ανήκει σε αυτά. Η Κίνα προσπέρασε την Ιαπωνία και εκμεταλλευόμενη τόσο την αύξηση στην ζήτηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και το ότι αυξήθηκαν οι παραδόσεις στην Ρωσία, κατέγραψε εξαγωγές 1.07 εκατομμυρίων οχημάτων έναντι των 950.000 της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου. Αξίζει να αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι οι εξαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν κατά 58% σε σύγκριση με το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2022 ενώ της Ιαπωνίας αυξήθηκαν κατά 6% μόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Japan Automobile Manufacturers Association. Οι αναλυτές προβλέπουν μάλιστα ότι η αύξηση στις εξαγωγές θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, αγγίζοντας το 30% για το σύνολο του έτους και τις εξαγωγές να φτάνουν μέχρι και τα 4 εκατομμύρια οχήματα.

Να θυμίσουμε ότι το 2009 η Κίνα είχε ξεπεράσει τις Η.Π.Α. για να γίνει η μεγαλύτερη αγορά νέων οχημάτων στον κόσμο αλλά δεν έμεινε μόνο σε αυτόν τον τίτλο άνευ αντικρίσματος. Η κυβέρνηση βοήθησε πρακτικά και ουσιαστικά την εγχώρια βιομηχανία και πόνταρε στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης προσφέροντας κίνητρα τόσο για την ανάπτυξη της από τις εταιρίες όσο και για την υιοθέτηση της από το αγοραστικό κοινό, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης που θα βοηθούσε στην διείσδυση της νέας τεχνολογίας. Με αυτόν τον τρόπο και την σκόπιμη κατεύθυνση της βιομηχανίας προς τα οχήματα “νέας ενέργειας” άρχισε να ανεβαίνει η Κίνα ως εξαγωγική δύναμη παγκοσμίου επιπέδου. Το πρώτο τρίμηνο του ’23, οι εξαγωγές οχημάτων “νέας ενέργειας” όπου συμπεριλαμβάνονται βεβαίως και τα ηλεκτρικά, αυξήθηκαν κατά 93% και αναπαριστούν πλέον το 40% του συνόλου των εξαγωγών νέων οχημάτων αλλά δεν είναι μονάχα οι κινέζικες εταιρίες που συνεισφέρουν σε αυτά τα νούμερα. Μόνο η Tesla έστειλε από την Κίνα 90.000 αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο ενώ η SAIC και η BYD ακολουθούν με 50.000 και 30.000 αυτοκίνητα αντίστοιχα. Όσον αφορά στην Tesla ειδικότερα, το Gigafactory που διατηρεί στην Σαγκάη άνοιξε το 2019 με δυνατότητα παραγωγής 250.000 αυτοκινήτων ετησίως και σήμερα, μπορεί να κατασκευάζει έως 1.25 εκατομμύρια ετησίως με δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Πέρυσι λοιπόν, οι εξαγωγές της Tesla από την Κίνα άγγιξαν τα 270.000 αυτοκίνητα με τους αναλυτές να “βλέπουν” σημαντική αύξηση για το 2023.

Ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς… προορισμούς είναι το Βέλγιο, η Αυστραλία και η Ταϊλάνδη, με την τελευταία να δείχνει ότι οι κινέζικες εταιρίες εκμεταλλεύονται την αιχμή που έχουν στον τομέα των οχημάτων “νέας ενέργειας” σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό εξ Ιαπωνίας και δηλώνουν εμφατικά παρόν στη Ν.Α. Ασία όπου οι ιαπωνικές εταιρίες κυριαρχούσαν παραδοσιακά. Από την άλλη, οι εξαγωγές προς την Ρωσία σχεδόν τριπλασιάστηκαν, αγγίζοντας τα 140.000 οχήματα με την Κίνα να είναι ανάμεσα στις λίγες χώρες που έχουν πάτημα στην συγκεκριμένη αγορά έπειτα από την αποχώρηση πολλών παγκόσμιων δυνάμεων έπειτα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό