22.1 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Η Ιταλία καλεί για αναθεώρηση των πλάνων της Ε.Ε.!

Ειδήσεις Ελλάδα

Ήταν θέμα χρόνου κάποιος να εκφράσει τις αντιρρήσεις του όσον αφορά στην φιλόδοξη αλλά κάπως ανορθόδοξη στρατηγική μείωσης των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τον ρόλο του… επαναστάτη αναλαμβάνει η Ιταλία. Στο περιθώριο του επιχειρηματικού forum TEHA που έλαβε χώρα στις όχθες της λίμνης Como, ο υπουργός Ενέργειας της γείτονος χώρας, Gilberto Pichetto Frattin δήλωσε ότι “η απαγόρευση πρέπει να αλλάξει”, αναφερόμενος βεβαίως στην έμμεση κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, ενώ δεν παρέλειψε να χαρακτηρίσει το συγκεκριμένο μέτρο “παράλογο” και μέρος ενός “ιδεολογικού οράματος” που γίνεται μία προσπάθεια να εφαρμοστεί στις πολιτικές εντός του bloc.
Ο Pichetto Frattin πρόσθεσε ότι το πλάνο της Ευρώπης πρέπει να αλλάξει ώστε να αντικατοπτρίζει με καλύτερο τρόπο τις διαφορετικές πραγματικότητες που ισχύουν ανάμεσα στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. αλλά και στα νέα δεδομένα που ισχύουν λόγω της μείωσης του ρυθμού με τον οποίο επεκτείνεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Από την πλευρά του, ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας, Adolfo Urso, κάλεσε για μία ενδιάμεση αξιολόγηση της προόδου στην επίτευξη των νέων στόχων που σύμφωνα με το τρέχον πρόγραμμα θα γίνει το 2026 αλλά ίσως τελικά να πρέπει να ξεκινήσει στις αρχές του 2025. Αποτελεί πεποίθηση της ιταλικής κυβέρνησης της Giorgia Meloni ότι η Κομισιόν θα πρέπει να επιτρέπει στα κράτη-μέλη μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας στην επιλογή της τεχνολογίας ή του μίγματος τεχνολογίας που θα επιτρέψει στο κάθε ένα από αυτά να πετύχει τους στόχους όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων και υποστηρίζει μία πιο σταδιακή μετάβαση μακριά από την τεχνολογία των μηχανών εσωτερικής καύσης.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Ιταλία είναι εναντίον της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης. Απλά τόσο οι χώρες όσο και η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου χρειάζονται χρόνο και ένα ολοκληρωμένο πλάνο που θα περιλαμβάνει ρεαλιστικούς στόχους. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, “η πίτα έχει μικρύνει και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι” – ένας ενδιαφέρον τρόπος να πει κάποιος ότι η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη συρρικνώνεται και ο ανταγωνισμός, ιδίως με την είσοδο των κινέζικων εταιριών, αυξάνεται οπότε το μερίδιο του καθενός, μικραίνει. Να θυμίσουμε ότι η Volkswagen αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα που την αναγκάζουν να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της και να καταργήσει τις εγγυημένες θέσεις εργασίας. Σε παρεμφερή, ενδεχομένως όχι τόσο δύσκολη θέση βρίσκεται τόσο η Stellantis όσο και η Renault που εξετάζουν τις ενέργειες για το μέλλον.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό