21.5 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Η Ευρώπη επικύρωσε το τέλος της εποχής των Μ.Ε.Κ.

Ειδήσεις Ελλάδα

Το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας που προβλέπεται από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ολοκληρώθηκε και οι υπουργοί ενέργειας των 27 κρατών-μελών υιοθέτησαν και επίσημα τους κανόνες της Πράσινης Συμφωνίας, που σημαίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να βρούνε τρόπους για να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων τους κατά 100% μέχρι το 2035. Επίσημα, αυτό δεν σημαίνει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης καταργούνται καθώς δεν αναγράφεται ρητά κάτι τέτοιο σε κανένα σημείο της συμφωνίας αλλά πρακτικά, σύσσωμη η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταλήξει στην κατεύθυνση που θα ακολουθήσει για την επίτευξη αυτού του στόχου!

Προφανώς, η Γερμανία δεν δημιούργησε κάποιο θέμα στην ψηφοφορία αφού είχε λάβει εκ των προτέρων τις διαβεβαιώσεις που απαιτούσε για την προσθήκη κάποιου είδους πρόβλεψης για τα συνθετικά καύσιμα, οπότε η τελευταία ψηφοφορία κύλισε απολύτως ομαλά. Τώρα, είναι στο χέρι του εκτελεστικού οργάνου της Ε.Ε. να βρει τον τρόπο να ενσωματώσει τα αυτοκίνητα που μπορούν να καταναλώσουν αποκλειστικά e-fuels στο νομοθετικό πλαίσιο αν και για την συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών, αυτή η εξαίρεση δεν διαδραματίζει κάποιον ρόλο στα δικά τους πλάνα για το μέλλον. Αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, τα e-fuels αφορούν εξωτικά και πανάκριβα αυτοκίνητα όπως οι Porsche, οι Ferrari, οι Lamborghini κ.ά. παρόμοια, οπότε για εμάς και τις mainstream εταιρίες δεν θα κάνουν κάποια διαφορά.

“Δεν υπάρχει αμφιβολία για την κατεύθυνση του συνόλου της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Όπως το βλέπω, η Σουηδία ενισχύει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα ενώ η Γερμανία ίσως αγοράζει λίγο χρόνο επιπλέον για να προλάβει.“

Δήλωσε η υπουργός ενέργειας της Σουηδίας, Ebba Busch. Εφόσον όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα, το εκτελεστικό όργανο της Ε.Ε. θα προτείνει το ερχόμενο φθινόπωρο τους κανονισμούς που θα αφορούν τα αυτοκίνητα που θα καταναλώνουν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα μετά το 2035. Αν εκείνη η πρόταση απορριφθεί από το κοινοβούλιο ή τα κράτη-μέλη, η Κομισιόν θα πρέπει να ακολουθήσει μία διαφορετική διαδικασία ώστε να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση. Σε κάθε περίπτωση, μία πολύ μεγάλη εποχή κλείνει για την Ευρώπη και την αυτοκίνηση αλλά ταυτόχρονα, μία νέα, περιπετειώδης και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ξεκινά.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό