35.2 C
Athens
Τρίτη, 18 Ιουνίου, 2024

Η Γερμανία αντιτίθεται στους τιμωρητικούς δασμούς!

Ειδήσεις Ελλάδα

Τον τελευταίο καιρό, για να μην πούμε τα τελευταία πολλά χρόνια η Γερμανία έχει την τάση να εκφράζει δίχως φόβο ή πάθος τις αντιρρήσεις της στην κοινή, υποτίθεται, πολιτική που σχεδιάζει και υλοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έκανε με την έμμεση απαγόρευση των θερμικών κινητήρων που θα εφαρμοστεί το 2035, όταν με έμμεσες και πιο άμεσες απειλές κατάφερε να κερδίσει την εξαίρεση των συνθετικών καυσίμων και όπως όλα δείχνουν το κάνει και με το ενδεχόμενο αύξησης δασμών στα κινέζικα, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Να θυμίσουμε ότι η Ευρώπη διεξάγει εδώ και μερικούς μήνες μία ενδελεχή έρευνα αναφορικά με τις τιμές των κινέζικων EV και το αν είναι το αποτέλεσμα υψηλών κρατικών επιδοτήσεων που επί της ουσίας στρεβλώνουν εκ των έσω την αγορά. Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα αλλά η γερμανική πλευρά έχει ήδη αρχίσει να κάνει γνωστή την θέση της και ω του θαύματος, αυτή είναι αντίθετη της Ευρώπης.
“Η απομόνωση και τα παράνομα τελωνειακά σύνορα κάνουν εν τέλει τα πάντα ακριβότερα και τους πάντες φτωχότερους.
Δεν κλείνουμε τις αγορές μας για τις ξένες επιχειρήσεις επειδή δεν θέλουμε το ίδιο για τις δικές μας επιχειρήσεις στο εξωτερικό.”
Δήλωσε ο Καγκελάριος Olaf Scholz στο περιθώριο εκδήλωσης που διοργάνωσε η Opel στο Russelsheim της Γερμανίας. Η συλλογιστική του Scholz δεν είναι παράλογη καθώς η ελεύθερη αγορά είναι αναμφίβολα ωφέλιμη για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αλλά η λειτουργία της ελεύθερης αγοράς αρχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα όταν κάποιος χρησιμοποιεί αθέμιτα μέσα για να αποκτήσει το πλεονέκτημα. Οπότε η στάση του Scholz και κατ’ επέκταση της Γερμανίας δεν είναι τόσο υπέρ της ελεύθερης αγοράς ή της υπεράσπισης των συμφερόντων των καταναλωτών όσο υπέρ της γερμανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου με τον Καγκελάριο να δηλώνει χαρακτηριστικά ότι οι δουλειές με την Κίνα εξασφαλίζουν θέσεις εργασίας στην Γερμανία. Από την άλλη, ένας πόλεμος δασμών θα τροφοδοτήσει κατά πάσα πιθανότητα περαιτέρω τον πληθωρισμό και θα καθυστερήσει την μετάβαση σε μία πιο καθαρή, πιο “πράσινη” οικονομία.

Το θέμα είναι ότι ακόμα δεν γνωρίζουμε τι σκοπεύει να κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν γνωρίζουμε ούτε καν τα ευρήματα της έρευνας. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι οι Η.Π.Α. αποφάσισαν να ακολουθήσουν μία εξαιρετικά σκληρή στάση για να προστατεύσουν την εγχώρια βιομηχανία αυτοκινήτου με κίνητρα που αφορούν αποκλειστικά τα “Made in the U.S.A.” ηλεκτρικά αυτοκίνητα και υψηλότατους δασμούς στα κινέζικα μοντέλα, οπότε ο Scholz προσπαθεί να προλάβει μία κατάσταση από την οποία η επιστροφή θα είναι πολύ δύσκολη δεδομένου ότι η Κίνα έχει ήδη προειδοποιήσει ότι αν η Ε.Ε. αυξήσει τους δασμούς στα EV, αυτή θα απαντήσει αυξάνοντας τους δασμούς στα ευρωπαϊκά μοντέλα με κινητήρες υψηλού κυλινδρισμού, κάτι που προφανώς θα πλήξει κατά κύριο λόγο τις γερμανικές Mercedes-Benz, Porsche και BMW μεταξύ άλλων.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό