21.8 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

Επόμενος σταθμός της Volvo το ολοκαίνουριο EX60!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η τέταρτη ημέρα του Σεπτεμβρίου του 2024 πέρασε στην ιστορία της Volvo ως η “90/90 Day” καθώς με μία μεγάλη πινελιά η σουηδική εταιρία ανακοίνωσε την έναρξη των παραδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού EX90 και παρουσίασε το ριζικά ανανεωμένο, εξηλεκτρισμένο XC90. Ταυτόχρονα, επιβεβαίωσε την προσθήκη του ES90 στην γκάμα της το πρώτο μισό του 2025 αλλά το αμιγώς ηλεκτρικό sedan δεν ήταν το μοναδικό μελλοντικό μοντέλο για το οποίο μίλησε η Volvo. Η εταιρία αναφέρθηκε σχετικά εκτενώς στην επόμενη γενιά της SPA αρχιτεκτονικής που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α. το 2026 με ένα μοντέλο που θεωρείται, όχι αδίκως, ένα από τα πιο κρίσιμα στην υλοποίηση του πλάνου εξηλεκτρισμού της Volvo: το EX60!
Η 3η γενιά της Scalable Platform Architecture είναι μία εξέλιξη της αρχιτεκτονικής που χρησιμοποιείται τόσο από το EX90 όσο και από το επερχόμενο ES90 και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεση μας, θα ενσωματώνει και την επόμενη γενιά των ηλεκτροκινητήρων που έχει εξελίξει in-house η σουηδική εταιρία. Η Volvo δηλώνει ότι στοχεύει σε αποδοτικότητα της τάξης του 93% με τους νέους ηλεκτροκινητήρες την στιγμή που ξεκίνησε με 85% στα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της και αυτή τη στιγμή είναι στο 91%. Ταυτόχρονα, τα μοντέλα με την SPA3 αρχιτεκτονική θα έχουν νέες μπαταρίες με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που θα τους χαρίζει μεγαλύτερη αυτονομία ενώ το γεγονός ότι θα αποτελούν μέρος του πλαισίου, μειώνει το βάρος του οχήματος, το κόστος παραγωγής του και δημιουργεί επιπλέον χώρους στην καμπίνα.

Ένας ακόμα τομέας στον οποίο η SPA3 πλατφόρμα θα αναβαθμίσει τις “επιδόσεις” της Volvo είναι αυτός του κόστους καθώς τα μοντέλα που θα μοιράζονται την αρχιτεκτονική θα είναι σε θέση να μοιραστούν μπαταρίες, ηλεκτρονικά αλλά και διαδικασίες παραγωγής (βλ. megacasting) και αυτό θα προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και πολυπλοκότητας κατά την εξέλιξη και την παραγωγή. Η Volvo προβλέπει μία αύξηση της τάξης του 8 με 10% στα περιθώρια κέρδους των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της με την SPA3 σε σύγκριση με την πρώτη γενιά και μοντέλα όπως το EX40 και το EC40 που χρησιμοποιούν την παλαιότερη CMA. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η SPA3 αποτελεί εξέλιξη της SPA2 που σημαίνει ότι μεγάλο μέρος της δουλειάς που έχει ήδη γίνει για την “2” μπορεί να μεταφερθεί στην “3”. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της σουηδικής εταιρίας, Jim Rowan, “δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τα πάντα. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μεγάλα κομμάτια  της υπάρχουσας αρχιτεκτονικής, να αναβαθμίσουμε τους υπολογιστές, να βελτιώσουμε το λογισμικό, να αναβαθμίσουμε τα ηλεκτρικά από τα 400 στα 800 volt κ.ο.κ.”
Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι το EX60 θα είναι το ηλεκτρικό αντίστοιχο του XC60… προφανώς. Του XC60 που εξακολουθεί να είναι το παγκόσμιο best-seller της σουηδικής μάρκας και ένας εκ των βασικών πυλώνων στήριξης της διαχρονικά. Ωστόσο, το EX60 δεν πρόκειται να αντικαταστήσει άμεσα το XC60. H παραγωγή του πρώτου αναμένεται να ξεκινήσει στη Σουηδία στις αρχές του 2026 αλλά το τελευταίο θα συνεχίσει την πορεία του με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα σίγουρα μέχρι το 2030 και πιθανότατα, για κάποια χρόνια μέσα στην επόμενη δεκαετία με την Volvo να ανταποκρίνεται στο μεταβαλλόμενο τοπίο της αγοράς με μία προσαρμογή στο πλάνο της. Η εταιρία που δήλωνε πως θα είναι αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030, δεν θα είναι. Η αγορά το απαιτεί και η Volvo οφείλει να σεβαστεί την απαίτηση αυτή, οπότε θα έχουμε την ευκαιρία να αγοράζουμε θερμικά, έστω και εξηλεκτρισμένα νέα Volvo για αρκετά χρόνια ακόμα. Όταν κρίνει ότι έφτασε η ώρα για την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πάντως, θα είναι απολύτως έτοιμη.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό