26.1 C
Athens
Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Επιστροφή Rovanpera με νίκη

Ειδήσεις Ελλάδα

Ο Kalle Rovanpera κατέκτησε μια από τις πιο εντυπωσιακές νίκες της καριέρας του στο WRC στο επεισοδιακό Ράλλυ Πολωνίας, αφού κλήθηκε την τελευταία στιγμή ως αντικαταστάτης του Sebastien Ogier της Toyota.

Ο Rovanpera και ο συνοδηγός του Jonne Halttunen κέρδισαν οκτώ από τις 19 χωμάτινες ειδικές διαδρομές, ολοκληρώνοντας μια αξιοσημείωτη νίκη με διαφορά 28,3 δευτερολέπτων από τους συμπαίκτες τους στην Toyota, Elfyn Evans και Scott Martin.

Το πλήρωμα της M-Sport, Adrien Fourmaux και Alex Coria, εξασφάλισε την τρίτη θέση στο βάθρο, 42,3 δευτερόλεπτα πίσω.

Ο Rovanpera, ο οποίος είχε μειώσει τη συμμετοχή του σε μερικούς αγώνες το 2024, συντηρούσε το jet ski του όταν δέχτηκε την κλήση να πετάξει στην Πολωνία, μετά την απόσυρση του Ogier λόγω τροχαίου ατυχήματος κατά την αναγνώριση της διαδρομής την Τρίτη.

Ως αποτέλεσμα, ο Φινλανδός κατευθύνθηκε στην Πολωνία χωρίς καμία προετοιμασία για το ράλλυ και του δόθηκε ειδική άδεια για να ολοκληρώσει γρήγορα την αναγνώριση των διαδρομών λίγες ώρες πριν από την έναρξη του αγώνα.

Παρά την απογοήτευσή του και μερικές φορές την προσοχή του κατά τις πρώτες διαδρομές, ο Rovanpera έλαμψε στις δεύτερες διαδρομές της Παρασκευής, η οποία διακόπηκε από προβλήματα ελέγχου θεατών κατά την επιστροφή της Πολωνίας στο WRC για πρώτη φορά από το 2017.

Οδηγούσε μόνο 1,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Andreas Mikkelsen της Hyundai, που σημείωσε την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή από το Wales Rally GB 2019.

Οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να ακυρώσουν τις ειδικές διαδρομές 3 και 7, ενώ η ειδική διαδρομή 6  σταμάτησε προσωρινά λόγω θεατών που βρίσκονταν σε επικίνδυνες τοποθεσίες.

Η αστυνομία αναπτύχθηκε στα δασώδη σημεία όπου συνέβαιναν τα προβλήματα το Σάββατο, λύνοντας το θέμα με μόνο μία σύντομη διακοπή.

Μόλις 7,7 δευτερόλεπτα κάλυπταν τους πρώτους πέντε οδηγούς κατά την έναρξη της ημέρας, με τον Evans να είναι δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον Mikkelsen αλλά μπροστά από τον Fourmaux και τον εντυπωσιακό πρωτοεμφανιζόμενο στο Rally1, Martins Sesks.

Ο οποίος έφτασε μέχρι και τη δεύτερη θέση με ένα μη υβριδικό M-Sport Ford Puma. Ο Thierry Neuville της Hyundai, ο οποίος μειονεκτούσε ανοίγοντας το δρόμο, ήταν έβδομος πίσω από τον Gregoire Munster (M-Sport).

Ο Rovanpera πήρε το προβάδισμα στη 10η ειδική διαδρομή, κερδίζοντας έξι από τις επτά διαδρομές και ανοίγοντας διαφορά 9,4 δευτερολέπτων από τον Mikkelsen πριν την τελική ημέρα. Ο Evans ήταν τρίτος, 16,1 δευτερόλεπτα πίσω, έχοντας υποχωρήσει από τη δεύτερη θέση λόγω ζημιάς στο δεξί πίσω ελαστικό του στη διαδρομή 13.

Ο Rovanpera οδήγησε έξυπνα στις τέσσερις τελευταίες διαδρομές της Κυριακής, για τις οποίες είχε εκφράσει τη μεγαλύτερη ανησυχία του, εξασφαλίζοντας μια εντυπωσιακή δεύτερη νίκη της χρονιάς μετά τον θρίαμβο του τον Μάρτιο στην Κένυα.

Η εντυπωσιακή απόδοση του Mikkelsen στον πρώτο του χωμάτινο αγώνα με Rally1 κατέρρευσε όταν χτύπησε έναν βράχο στη διαδρομή 16, προκαλώντας ζημιά στο δεξί πίσω ελαστικό του, κοστίζοντάς του 54,7 δευτερόλεπτα. Τελικά, τερμάτισε τον αγώνα στην έκτη θέση, πίσω από τον Sesks.

Αυτό ανέβασε τον Evans στη δεύτερη θέση, την οποία κράτησε μέχρι το τέλος παρά ένα κλατάρισμα στην Power Stage. Συγκέντρωσε 17 πόντους, μειώνοντας τη διαφορά από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Neuville στους 15 πόντους.

Ο Fourmaux είχε μια σταθερή πορεία καθ’ όλη τη διάρκεια του ράλλυ, κατακτώντας το τρίτο βάθρο της καριέρας του στο WRC, ισοφαρίζοντας τα προηγούμενα καλύτερα αποτελέσματά του στη Σουηδία και την Κένυα.

Ο Neuville τερμάτισε τέταρτος συνολικά [+1m10.8s] αλλά μπόρεσε να συγκεντρώσει μόνο 14 πόντους, τερματίζοντας πέμπτος το Σάββατο, πέμπτος στην κατάταξη της Κυριακής και πρώτος στην Power Stage.

Ο Ott Tanak, αγαπημένος για το ράλι, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Παρασκευή λόγω αναπόφευκτης σύγκρουσης με ένα ελάφι, αλλά επέστρεψε το Σάββατο. Η Hyundai αποφάσισε να αποσύρει τον Tanak το Σάββατο το απόγευμα, επιτρέποντάς του να επικεντρωθεί στους βαθμούς της Super Sunday.

Αυτή αποδείχθηκε σοφή απόφαση, καθώς ο Εσθονός εξασφάλισε 11 πόντους για την κατάταξη της Κυριακής και τη δεύτερη θέση στην Power Stage.

Ως αποτέλεσμα, οι βαθμοί που συγκέντρωσε ο Tanak από τους οκτώ μόνο αγώνες τον άφησαν 21 πόντους πίσω από τον πρωτοπόρο Neuville.

Ο Munster, που έδειξε στιγμές ταχύτητας, εξασφάλισε την έβδομη θέση, τερματίζοντας 8,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Takamoto Katsuta της Toyota.

Ο προστατευόμενος της Toyota, Sami Pajari, κέρδισε την κατηγορία WRC2 από τον Oliver Solberg, με τους δύο να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα συνολικά.

Επόμενο ράλι στη Λετονία (18-21 Ιουλίου).

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό