19.8 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Δυναμικά στην «εκκίνηση» οι εκπτώσεις

Ειδήσεις Ελλάδα

Στην ανάδειξη της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, που άνοιξε αυλαία χθες, σε δυναμική αγοραστική «εκκίνηση» για το 2023 προσβλέπει ο εμπορικός κόσμος, ο οποίος ελπίζει να αναθερμανθεί η αγορά μετά την αβεβαιότητα που προκαλεί το παρατεταμένο και έντονα πληθωριστικό κλίμα.

Η ικανοποιητική κίνηση κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αλλά και η κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων φαίνεται να γεμίζουν με προσδοκία το λιανικό εμπόριο ότι θα καταφέρει να «πιάσει» υψηλότερες επιδόσεις απ’ ό,τι το 2019.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλη Κορκίδη, «ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί σε μία “ζεστή” κίνηση εν μέσω χειμώνα που ακόμα αναμένεται. Ξεκινάμε, λοιπόν, τις χειμερινές εκπτώσεις του 2023, με στόχο να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019».

Από χθες και για τον επόμενο 1,5 μήνα οι καταναλωτές, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν στοχευμένες αγορές σε ανταγωνιστικές τιμές, με τους εκπροσώπους του λιανικού εμπορίου να υπόσχονται γενναίες εκπτώσεις στα προϊόντα τους που φτάνουν ή ακόμη και ξεπερνούν, σε πολλές περιπτώσεις, το 50%.

Ειδικότερα, στα είδη ένδυσης αναμένονται εκπτώσεις έως 60%, στα είδη υπόδησης έως 40%, στα είδη τεχνολογίας οι εκπτώσεις αναμένεται ότι θα φτάσουν ακόμη και το 70%, ενώ στα είδη σπιτιού έως 50%.

Σύνθετη εξίσωση

Ο εμπορικός κόσμος ελπίζει σε μια ανάσα ρευστότητας για τα καταστήματα το επόμενο διάστημα, γνωρίζοντας ωστόσο ότι η εξίσωση είναι αρκετά σύνθετη όσο το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών περιορίζεται από την πληθωριστική και ενεργειακή κρίση.

Στο επίκεντρο της φετινής εκπτωτικής περιόδου αναμένεται να βρεθεί η αγορά ένδυσης – υπόδησης, καθώς εκτιμάται ότι θα προσελκύσει περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών και δη στα φυσικά σημεία.Σε αυτό το πλαίσιο, προσδοκία «ξεστοκαρίσματος» αποτελεί το διάστημα των εκπτώσεων για τον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης, ο οποίος -παρά το γεγονός ότι εμφάνισε βελτιωμένες επιδόσεις την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων- εξακολουθεί να εμφανίζει υψηλά αποθέματα στους χειμερινούς κωδικούς.

Η αγορά ένδυσης – υπόδησης προωθεί υψηλές εκπτώσεις που αγγίζουν έως το 50%-60% προκειμένου να αδειάσει το στοκ της χειμερινής σεζόν. Τόσο στα ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και στα φυσικά σημεία η προσδοκία της αγοράς είναι να καταφέρει να ρευστοποιήσει τα αποθέματα. «Η αλλαγή του καιρού σε πιο ψυχρές θερμοκρασίες, όπως προβλέπεται για το ερχόμενο διάστημα, θα βοηθήσει σημαντικά να φύγει η χειμερινή κολεξιόν. Μέχρι σήμερα οι πολύ υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες δεν ευνόησαν την αγορά. Οι καταναλωτές την εορταστική περίοδο περιόρισαν τις αγορές τους είτε στην παιδική ένδυση είτε σε πιο βραδινές επιλογές ρούχων και παπουτσιών. Συνεπώς τα πλεκτά και πιο βαριά ρούχα, όπως και τα παπούτσια δεν κινήθηκαν ιδιαίτερα, κάτι που ευελπιστούμε να συμβεί το διάστημα των εκπτώσεων».

Ο περιορισμός των αποθεμάτων είναι μείζον ζήτημα για την αγορά, καθώς ο κίνδυνος διατήρησης υψηλών στοκ μέσα σε ένα έντονα πληθωριστικό περιβάλλον δύναται να απειλήσει ακόμα και τη βιωσιμότητα αρκετών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Και η αγορά καλλυντικών, η οποία αναδεικνύεται στους κερδισμένους του 2022, ευελπιστεί ότι η εκπτωτική περίοδος θα αποτελέσει ένα καλό ποδαρικό για το 2023. Τα ποσοστά των εκπτώσεων φέρεται ότι είναι πιο περιορισμένα στα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης και διαμορφώνονται από 15%-20% στα μεγάλα πολυκαταστήματα ειδών ομορφιάς.Πάντως, μολονότι η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ξεκίνησε χθες επίσημα, ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα αρκετά εμπορικά καταστήματα εμφάνισαν προσφορές, επιχειρώντας να διατηρήσουν αμείωτο το αγοραστικό ενδιαφέρον της εορταστικής περιόδου, αλλά και να προϊδεάσουν τους καταναλωτές για τις ανταγωνιστικές τιμές που έπονται.

Ενημερωμένοι για τιμές

Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν καταγραφεί και φέτος περιπτώσεις επιχειρήσεων οι οποίες προχώρησαν σε υψηλή ανατίμηση στις αρχικές τιμές των προϊόντων τους λίγες ώρες πριν από την έναρξη των εκπτώσεων προκειμένου μετά την έκπτωση η τελική τιμή να διατηρηθεί στα επίπεδα του Δεκεμβρίου ή και υψηλότερα. Όμως, οι καταναλωτές πλέον -μέσω της χρήσης του διαδικτύου- είναι απόλυτα ενημερωμένοι για την πορεία των τιμών ενός προϊόντος που επιθυμούν να αποκτήσουν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ξεγελαστούν από τέτοιες πρακτικές, ενώ είναι βέβαιο ότι πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε αγορά έχουν πραγματοποιήσει έρευνα τιμών σε διαφορετικά σημεία πώλησης.

Εσωτερικός ανταγωνισμός

Έπειτα από δύο χρόνια τα φυσικά καταστήματα επιδιώκουν να πάρουν τη «ρεβάνς» των εκπτώσεων έναντι των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Υπενθυμίζεται ότι το 2021 οι χειμερινές εκπτώσεις στα φυσικά καταστήματα είχαν στην ουσία διαρκέσει κάτι λιγότερο από δύο εβδομάδες, ενώ το 2022 λειτουργούσαν μεν τα φυσικά καταστήματα, αλλά με αρκετούς περιορισμούς. Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων θα διαρκέσει έως και την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου, ενώ τα καταστήματα επιτρέπεται να είναι ανοιχτά την προσεχή Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2023, από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ.

4 δισ. ευρώ ο τζίρος των εορτών

Όσον αφορά τον τζίρο των καταστημάτων που καταγράφηκε κατά την εορταστική περίοδο που έληξε, εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε κοντά στα 4 δισ. ευρώ, έναντι των 3,6 δισ. ευρώ όπου είχε κινηθεί τις προηγούμενες χρονιές. Το χαρακτηριστικό της εορταστικής περιόδου ήταν η επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα, καθώς έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών λόγω κορονοϊού, δεν υπήρχαν σχετικά μέτρα και ταυτόχρονα επικράτησε καλοκαιρία. Ο καλός καιρός και η αποκλιμάκωση των τιμών στην ενέργεια οδήγησαν σε λιγότερο αυξημένους λογαριασμούς για θέρμανση και μετακινήσεις, γεγονός που εκτιμάται ότι πρόσθεσε τζίρο στο λιανεμπόριο, χωρίς, βεβαίως, αυτό να σημαίνει ότι δεν θα συνεχιστεί η συγκράτηση στην κατανάλωση, απόρροια των πληθωριστικών πιέσεων.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό