22.1 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Διετή παράταση αναζητούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές!

Ειδήσεις Ελλάδα

Σύμφωνα με μία πρόταση η οποία δεν έχει πάρει ακόμα επίσημη μορφή, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων θα ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση την ενεργοποίηση μίας επείγουσας διάταξης στους κανονισμούς η οποία θα χαρίσει μία διετή παράταση στην εφαρμογή των νέων στόχων όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων. Με τους υπάρχοντες κανονισμούς, ο στόχος που θα πρέπει να πετύχουν οι κατασκευαστές μέχρι το 2025 για τον στόλο των νέων οχημάτων τους είναι 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, από τα 106.6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο το 2023. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA οι κατασκευαστές θα πρέπει είτε να μην παράγουν περί τα 2 εκατομμύρια νέα οχήματα είτε να πληρώσουν πρόστιμα που δεν αποκλείεται να φτάσουν τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ για τα επιβατικά και 3 δισεκατομμύρια επιπλέον για τα ελαφριά επαγγελματικά.
“Η Ε.Ε. βρίσκεται σε μία κρίση που προκαλείται από την χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά και τον άδικο ανταγωνισμό από κατασκευαστές ηλεκτρικών τρίτων χωρών, γεγονός που σημαίνει ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου δεν θα μπορέσει να πετύχει αυτούς τους στόχους.
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία δεν θα έχει άλλες επιλογές από το να μειώσει δραστικά την παραγωγή που με την σειρά του αυτό το μέτρο θέτει σε κίνδυνο εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην ήπειρο, βλάπτει τους καταναλωτές και επηρεάζει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα και την οικονομική σταθερότητα της Ε.Ε.”
Αναφέρει η ACEA στην πρόταση της. Να θυμίσουμε ότι πρόεδρος της ACEA είναι ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo, ο οποίος στο πρόσφατο παρελθόν έχει δώσει στη δημοσιότητα μία ανοιχτή επιστολή που απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο ενώ σε συνέντευξη του το περασμένο Σάββατο δήλωσε ότι η Κομισιόν και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί γενικότερα θα πρέπει να έχουν έναν βαθμό ευελιξίας αναφορικά με τους επερχόμενους στόχους εκπομπών ρύπων. Επίσημα πάντως, η ACEA δεν έχει πάρει θέση επί του θέματος αν και οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ακόμα και η ανεπίσημη στάση της έχει προκαλέσει την οργή περιβαλλοντικών ομάδων όπως το “Transport & Environment” που χαρακτήρισε την πρόταση για την καθυστέρηση εφαρμογής των νέων στόχων ως παράλογη και κατέκρινε τους κατασκευαστές οι οποίοι “έχουν βγάλει περισσότερα από 130 δισεκατομμύρια ευρώ σε κέρδη από το 2022 και είχαν στη διάθεση τους χρόνια για να προετοιμαστούν γι’ αυτόν τον στόχο” αλλά επιλέγουν να “πυροδοτήσουν μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης ώστε να συνεχίσουν να πουλάνε ρυπογόνα οχήματα”, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η Marie Cheron που είναι επικεφαλής των πολιτικών που αφορούν στα οχήματα στο εν λόγω group.

Για να συμμορφωθεί η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου με τους αυστηρότερους κανονισμούς ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025, υπολογίζεται πως το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών θα πρέπει να φτάσει ποσοστά της τάξης του 20 με 22% που ναι, κανείς δεν αντιλέγει, είναι δύσκολο αλλά οι στόχοι τέθηκαν πριν από 6 χρόνια και σε εκείνο το σημείο υπήρχαν επιπλέον, διαφορετικοί τρόποι για την επίτευξη του στόχου το 2025 – τρόποι οι οποίοι δεν βασίζονταν στην ευρύτατη και ταχεία υιοθέτηση μίας νέας τεχνολογίας που απαιτεί την αλλαγή του τρόπου ζωής και των συνηθειών ενός ούτως ή άλλως διστακτικού στην αλλαγή και πιεσμένου οικονομικά αγοραστικού κοινού. Τώρα οι κατασκευαστές αρνούνται να κοιμηθούν όπως έστρωσαν όλα αυτά τα χρόνια και ζητούν την βοήθεια των θεσμών επικαλούμενοι την υπαρκτή απειλή των Κινέζων (ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας) στις πωλήσεις τους και την θέση τους ως εργοδότες εκατομμυρίων ανθρώπων, άμεσα ή έμμεσα, στην Ε.Ε. Κλείνοντας, αξίζει να σημειώσουμε ότι αντίθετη στην διαφαινόμενη πρόταση της ACEA είναι μέχρι και η Stellantis, που αποχώρησε από την ένωση το 2022 και ισχυρίζεται μέσω του επικεφαλής της, Carlos Tavares, ότι οποιαδήποτε αλλαγή στους κανόνες σε αυτό το σημείο θα ήταν εντελώς σουρεαλιστική…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό