15.6 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Αυτόνομη οδήγηση μέχρι να παγώσει η κόλαση!

Ειδήσεις Ελλάδα

Εδώ και κάποια χρόνια η συζήτηση όσον αφορά στην τεχνολογία με την οποία εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα έχει αρχίσει να στρέφεται όχι τόσο στα συστήματα ασφάλειας αλλά σε αυτά “υποβοήθησης οδήγησης”. Η περιβόητη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα γίνει κάποια στιγμή διαθέσιμη στις μάζες έστω και αν πριν συμβεί αυτό, πρέπει να εξελιχθεί περαιτέρω αλλά και να θεσπιστεί το απαραίτητο νομικό υπόβαθρο. Υπάρχουν πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν, αρκετά από αυτά ηθικής φύσεως και πολλοί νόμοι που πρέπει να γραφτούν αλλά η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα διεισδύσει στην αγορά και όσο περνούν τα χρόνια, τα πλήρως αυτόνομα οχήματα, αυτά που προσφέρουν αυτονομία 4ου και 5ου επιπέδου θα είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.Ήμουν και είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός στο θέμα της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και υπάρχουν πολλοί και σοβαροί λόγοι γι’ αυτό, αλλά όσο περνά ο καιρός, τόσο αρχίζω να ασπάζομαι την λογική ότι σε πολλούς εκεί έξω δεν αξίζει να έχουν τον έλεγχο του οχήματος τους. Καλύτερα να αναλάβει την μετακίνηση ένας υπολογιστής και ένα λογισμικό. Χίλιες φορές καλύτερα. Επειδή δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να το διατυπώσω, θα το πω στα ίσια: Μερικοί εκεί έξω είναι επικίνδυνοι. Είναι κακοί οδηγοί που θέτουν τον εαυτό τους και άλλους σε κίνδυνο. Δεν με νοιάζει αν το κάνουν συνειδητά ή ασυναίσθητα. Δεν με νοιάζει αν έχουν προβλήματα στο σπίτι ή στην δουλειά. Αν τους απατά η γυναίκα τους ή δεν τους μιλάει το παιδί τους. Αν τους κοίταξε στραβά κάποιος ή δεν έχουν πιεί καφέ το πρωί. Οι λόγοι για τους οποίους οδηγούν αγνοώντας τους νόμους και τους κανόνες καλής συμπεριφοράς, μου είναι παντελώς αδιάφοροι. Το θέμα είναι ότι το κακό έχει παραγίνει και ειλικρινά πιστεύω ότι δεν υπάρχει σωτηρία.Το πρόβλημα είναι ότι όποιον και να ρωτήσεις σχετικά, θα σου πει ότι αυτός δεν είναι κακός οδηγός. Κανείς δεν είναι! Πάντα “ο άλλος”. Αυτός φταίει. Αυτός δεν ξέρει να οδηγεί. Αυτός είναι ο κάφρος. Πώς γίνεται; Είχα γνωστό ο οποίος πέρασε 3 κόκκινα φανάρια σερί και όταν φτάσαμε στον προορισμό και πιάσαμε κουβέντα, η απάντηση του ήταν “δεν ερχόταν κανένας οπότε δημιούργησα πρόβλημα”. Όμορφα… Οι νόμοι λοιπόν δεν είναι απαράβατοι κανόνες αλλά συστάσεις που τις ακολουθείς κατά το δοκούν. Σε γνωστά φανάρια στην πόλη, περνούν αυτοκίνητα από το απέναντι φανάρι ακόμα και 10 δευτερόλεπτα αφού έχει ανάψει πράσινο αυτό στο οποίο περιμένω. Δεν τρέχει τίποτα. Όλα καλά. Σιγά μην περιμένει ο ελληναράς ο τσομπάνης μέχρι να ξανανάψει πράσινο ίσα με 2-3 λεπτά αργότερα σαν πλέμπα.Αν είχα €0,10 για κάθε φορά που με προσπερνούσε κάποιος σε κεντρικό δρόμο της πόλης πατώντας διπλή γραμμή και υπερβαίνοντας κατά πολύ το όριο ταχύτητας, θα πήγαινα ένα ταξιδάκι τον χρόνο δωρεάν σε εξωτικό προορισμό. Το εξοργιστικό δε, είναι ότι με προσπερνά για να σταματήσει στο φανάρι που βλέπει ότι είναι κόκκινο. Από το οποίο φανάρι θα ξεκινήσει σαν να μην υπάρχει αύριο για να σταματήσει στο επόμενο φανάρι! Την ίδια μέρα, θα δεις κόσμο να οδηγεί και να μιλά στο κινητό ή να στέλνει μηνύματα σαν να μην τρέχει τίποτα, να μην φοράει ζώνη ασφαλείας ή κράνος, να κάνει σφήνες, να μην κρατάει αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ. Υπάρχει κόσμος που χρησιμοποιεί πιο συχνά την κόρνα παρά το φλας. Ο άλλος μπήκε με χειρόφρενο στο στενό που κατοικώ, “κυνηγώντας” τον άλλο πανηλίθιο που δεν μπήκε “με τις πόρτες” αλλά έκρινε ότι αξίζει να τερματίσει την 1η και την 2α για να φρενάρει στο όριο στην επόμενη διασταύρωση. Όλα αυτά, σε στενό εντός της πόλης όπου συχνά κυκλοφορούν παιδιά και ενήλικοι με ποδήλατα. Πόσο μπετόβλακες; Πόσο κάφροι; Σήμερα το πρωί ένας 40άρης με σύγχρονο hatchback έκανε “χώσιμο” στην εσωτερική σαν να είμαστε στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου του τελευταίου αγώνα που κρίνει το πρωτάθλημα και αν δεν είχα χώρο να ανοίξω την πορεία μου κατά 2-3 μέτρα, θα είχαμε ξεκινήσει και οι δύο με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο την ημέρα μας.Σκέψου δε, ότι ακόμα δεν έχουμε ξεφύγει από τα στενά όρια της πόλης. Δεν έχω πιάσει την κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους όπου είναι ζούγκλα. Επικίνδυνες προσπεράσεις, παντελής αδιαφορία για τα όρια ταχύτητας, ασυντήρητα αυτοκίνητα κ.ά. παρόμοια είναι καθημερινό φαινόμενο το οποίο έχω ζήσει και έχω σιχαθεί. Δεν το παίζω άγιος. Ούτε καν. Ήμουν κι εγώ πιτσιρικάς και έκανα βλακείες. Σταμάτησα να είμαι πιτσιρικάς εδώ και πολλά χρόνια αλλά μου αρέσει η οδήγηση. ΟΜΩΣ. Ποτέ δεν έχω οδηγήσει πιωμένος. Ποτέ δεν έχω τρέξει σε κατοικημένη περιοχή. Ποτέ δεν έχω παραβιάσει προτεραιότητα. Ποτέ δεν έχω περάσει με κόκκινο. Ποτέ δεν έχω εκθέσει σε κίνδυνο, ούτε καν δυνητικό κίνδυνο, άλλα αυτοκίνητα στον δρόμο, στο ίδιο ρεύμα με εμένα ή στο αντίθετο. Τα βασικά δηλαδή. Υπάρχουν όρια. Υπάρχουν κανόνες. Υπάρχει το στοιχειώδες savoir vivre για να κινούμαστε όλοι με ασφάλεια και ηρεμία. Το κακό είναι ότι ο αριθμός αυτών που τα αγνοούν όλα αυτά αυξάνεται και οι δικαιολογίες έχουν στερέψει.Γι’ αυτό λέω. Αυτόνομη οδήγηση και πάλι αυτόνομη οδήγηση. Αφού μία μερίδα του κόσμου δεν ξέρει να οδηγεί, καλύτερα να μην οδηγεί κανένας, ότι κι αν σημαίνει αυτό. Αφού μία μερίδα του κόσμου δεν έχει παιδεία (όχι μόνο οδηγική, αλλά γενικά), θα θυσιάσω το πάθος που έχω για την οδήγηση. Ίσως να το ρίξω στα track days με το όποιο κόστος περιλαμβάνει αυτό. Αλλά τουλάχιστον θα έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Δεν θα σκέφτομαι κάθε 3 λεπτά “κοίτα τον μ….α πως τρέχει”. Δεν θα σκέφτομαι “κοίτα τον π….α” κάθε φορά που βλέπω κάποιος να μην σταματά σε κόκκινο φανάρι ή STOP. Αφού λοιπόν δεν ξέρετε ή δεν θέλετε να οδηγείτε σαν άνθρωποι, ας αναλάβουν οι υπολογιστές.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό