12 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Αυτή είναι η BMW XM – το PHEV super-SUV των 750 ίππων!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η BMW συνεχίζει να γιορτάζει τα 50 χρόνια της M GmbH παρουσιάζοντας την XM και αυτή είναι ένα από εκείνα τα μοντέλα που γράφουν ιστορία ήδη από το ντεμπούτο τους! Όχι μόνο επειδή είναι το δεύτερο bespoke μοντέλο της BMW M μετά μονάχα από την εμβληματική M1 αλλά επειδή είναι και το πρώτο plug-n υβριδικό μοντέλο με τα σήματα της εταιρίας. Ένα plug-in υβριδικό super-SUV για την ακρίβεια με νούμερα που προκαλούν δέος για το μέγεθος του οχήματος και εμφάνιση η οποία δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο.

Ο σταρ της BMW XM είναι χωρίς αμφιβολία το M Hybrid σύστημα της γερμανικής εταιρίας, που συνδυάζει έναν νέο, κλασικά υψηλόστροφο, υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 4.4 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος ενσωματώνεται στο 8-τάχυτο, M Steptronic αυτόματο κιβώτιο. Σύμφωνα με την εταιρία, ο βενζινοκινητήρας προσφέρει στο σύνολο 489 ίππους από τις 5.400 έως τις 7.200 σ.α.λ. και 650 Nm ροπής από τις 1.600 έως τις 5.000 σ.α.λ. ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 197 ίππους και 280 Nm ροπής τα οποία “μετατρέπονται” σε 450 Nm μέσα από αυτό που ονομάζει η BMW “pre-gearing στάδιο”. Το τελικό αποτέλεσμα είναι 653 ίπποι και 800 Nm ροπής αλλά η γερμανική μάρκα δεν σταμάτησε εκεί καθώς το φθινόπωρο θα προστεθεί στην γκάμα η XM Label Red που χάρη στο ίδιο εξηλεκτρισμένο set-up αλλά με μία ισχυρότερη εκδοχή του twin-turbo V8, θα προσφέρει 748 ίππους και 1.000 Nm ροπής!

Μέχρι να συμβεί αυτό όμως, η “βασική” XM με τα 653 άλογα, το M xDrive σύστημα τετρακίνησης και τα 2.710-2.785 κιλά που ζυγίζει, είναι σε θέση να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 4.3 δευτερόλεπτα και να συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 250 km/h (270 km/h με το προαιρετικό M Driver’s Package). Η μπαταρία των 25.7 kWh που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου δε, παρέχει αρκετή ενέργεια για να κινήσει το γιγαντιαίο SUV αμιγώς ηλεκτρικά για 82-88 χιλιόμετρα με την ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 140 km/h. Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα που δηλώνει η BMW για την μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 της XM με την πρώτη να μην ξεπερνά τα 1.5-1.6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο και τις εκπομπές να περιορίζονται στα 33-36 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο!

Για την εμφάνιση της BMW XM που αναμφίβολα θα προκαλέσει πολλές συζητήσεις καθώς συνεχίζει την φιλοσοφία πόλωσης που εφαρμόζει τον τελευταίο καιρό στα κορυφαία μοντέλα της η εταιρία, δεν έχουμε να πούμε πολλά πέραν του ότι παραμένει πιστή στο πρωτότυπο που είδαμε πέρυσι. Οι αλλαγές είναι πραγματικά ελάχιστες όπως μας υποσχέθηκε η εταιρία και το δύσκολο στην προκειμένη περίπτωση είναι να ξεχωρίσεις κάποια χαρακτηριστικά καθώς ολόκληρη η XM είναι ένα κινούμενο highlight. Είναι σαφές ότι το σχεδιαστικό τμήμα δεν είχε καμία διάθεση να “κρύψει” τα 5.11 μέτρα του μήκους, τα 2.00 μέτρα του πλάτους και τα 1.75 μέτρα του ύψους του νέου μοντέλου οπότε το στόλισε με έντονες γωνίες, τεράστιους αεραγωγούς, τα διπλά φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος και αρκετές ακόμα… πινελιές δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα εξωστρεφές παρουσιαστικό.

Η καμπίνα από την άλλη συνδυάζει τα σπορ στοιχεία που θα περίμενε να βρει κανείς σε μία καθαρόαιμη BMW M με μεγάλες δόσεις πολυτέλειας και άνεσης που δεν έχουμε συνηθίσει από την M. Το άφθονο δέρμα, τα εμπρός καθίσματα, η μεγάλη, κυρτή οθόνη και το head-up display ήταν αναμενόμενα αλλά η κατάσταση διαφοροποιείται στις πίσω θέσεις όπου παρέχεται ένα πρωτόγνωρο για M μοντέλο επίπεδο πολυτέλειας και άνεσης που η ίδια η εταιρία χαρακτηρίζει “M Lounge”. Εδώ παρατηρούμε τον… έναστρο ουρανό με περισσότερα από 100 LED, το Harman Kardon Surround Sound System, το Travel & Comfort System, επιπλέον οθόνες και πολλά ακόμα που φροντίζουν για την καλοπέραση των επιβατών, χωρίς όμως να σημαίνει αυτό ότι η BMW XM θυσιάζει τον σπορ χαρακτήρα της καθώς το μοντέλο εξοπλίζεται με όλα τα απαραίτητα για να μπορεί να οδηγηθεί ταχύτατα και με ακρίβεια. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μία διάταξη 5 συνδέσμων πίσω και συνδυάζεται φυσικά τόσο με τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ όσο και με το ενεργό σύστημα ελέγχου των κλίσεων με 48V ηλεκτροκινητήρες και το Active Roll Control. Η XM είναι και το πρώτο M μοντέλο που διαθέτει στον standard εξοπλισμό το Integral Active Steering ενώ το σύστημα πέδησης που φιλοξενείται στους τροχούς των 21 (standard), 22 ή 23 (προαιρετικά) ιντσών αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω. Από το πακέτο του standard και του προαιρετικού εξοπλισμού δεν θα μπορούσε να λείπει και η μεγαλύτερη “συλλογή” συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που έχουμε δει σε μοντέλο της M GmbH.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό