27.5 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Αυτή είναι η θηριώδης Chevrolet Corvette ZR1 των 1.080 ίππων!

Ειδήσεις Ελλάδα

Πριν από 20 χρόνια πραγματοποίησε το ντεμπούτο της η Bugatti Veyron – ένα μηχανολογικό θαύμα με έναν quad-turbo W16 κινητήρα ο οποίος ήταν ικανός για 1.001 άλογα που ήταν σχεδόν ανήκουστα για ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Η τεχνολογία του εξηλεκτρισμού μας έχει αναισθητοποιήσει ελαφρώς όσον αφορά στις ιπποδυνάμεις καθώς έχει κάνει τα μεγάλα νούμερα ποιο κοινά σε ένα ευρύτερο κοινό και με πιο… πεζά οχήματα αλλά στάσου για μία στιγμή και αναλογίσου το γεγονός ότι η νέα Chevrolet Corvette ZR1 προσφέρει περισσότερα άλογα από την Veyron χωρίς ηλεκτρική βοήθεια, με σημαντικό χαμηλότερο βάρος και απαιτώντας πολύ λιγότερα χρήματα. Η “ZR1” ήταν πάντοτε η κορυφαία έκδοση της Chevy Corvette όμως αυτή τη φορά η αμερικανική εταιρία φαίνεται πως αψήφησε τις προσδοκίες και παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που θα αφήσει εποχή.

Στην καρδιά του κτήνους βρίσκεται ένας twin-turbo V8 με κωδικό “LT7” ο οποίος μοιράζεται πολλά κοινά με τον LT6 που χρησιμοποιεί η Corvette Z06 αλλά ταυτόχρονα, έχει και πολλές αλλαγές ώστε να είναι ικανός για πολύ μεγαλύτερα νούμερα. Καταρχάς να σημειώσουμε ότι πρόκειται για έναν flat-plane V8 με χωρητικότητα 5.5 λίτρων στα πλαϊνά του οποίου η Chevrolet έχει κρεμάσει δύο ομολογουμένως όχι τεράστια turbo. Τα σφυρήλατα πιστόνια και η νέες κυλινδροκεφαλές συνεισφέρουν στην μείωση της στατικής σχέσης συμπίεσης από το 12.5:1 της Z06 στο πιο ασφαλές για υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 9.8:1 ενώ διαφορετικός είναι και ο στροφαλοφόρος άξονας και οι μπιέλες και οι εκκεντροφόροι μεταξύ άλλων. Το αποτέλεσμα όλων αυτών και κυρίως, της προσθήκης των δύο turbo είναι 1.079 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και 1.122 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. τα οποία φτάνουν στους τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που έχει αναβαθμιστεί και ενισχυθεί ώστε να αντέχει την τεράστια ροπή του LT7. Προς το παρόν η Chevrolet δεν παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με τις επιδόσεις της Corvette ZR1 αλλά αναφέρει ότι η κλασική αμερικάνικη δοκιμασία του “quarter mile” όπου το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση για 402 μέτρα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα θα υπερβαίνει τα 346 km/h!

Κατά τα άλλα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η νέα Corvette ZR1 εξοπλίζεται με διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς και την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση Magnetic Selective Ride Control 4.0, carbon ceramic φρένα διαμέτρου 400 χιλιοστών εμπρός και 390 πίσω με 6-πίστονες και τετραπίστονες monobloc δαγκάνες αντίστοιχα και ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών που επενδύονται με ελαστικά 275/30 μπροστά και 345/25 πίσω. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η κορυφαία “Vette” δεν ζυγίζει περισσότερα από 1.665 κιλά στην coupe έκδοση και 1.705 στην καμπριολέ που σημαίνει ότι η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι χαμηλότερη από την προαναφερθείσα Bugatti Veyron με ότι αυτό συνεπάγεται για τις επιδόσεις!

Όσον αφορά στο design, η Chevrolet Corvette ZR1 είναι ασυνήθιστα συγκρατημένη. Η πιο εμφανής διαφορά σε σύγκριση με την υπόλοιπη οικογένεια είναι το νέο “flow-through” καπό που επιτρέπει όχι μόνο την βέλτιστη ροή του αέρα προς το intercooler αλλά και την αύξηση της downforce στον εμπρός άξονα, οι ανθρακονημάτινες εισαγωγές στα πλαϊνά και οι νέοι αεραγωγοί στο κάλυμμα του κινητήρα που για πρώτη φορά μετά την δεκαετία του ’60 υιοθετεί το σχέδιο με το διπλό τζάμι! Προαιρετικά, η Chevrolet προσφέρει το “ZTK” πακέτο που ξεκλειδώνει τις δυνατότητες της Corvette ZR1 αυξάνοντας δραστικά την downforce με τα νέα πτερύγια στο μπροστά μέρος, την μεγάλη αεροτομή στο πίσω, τις διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και τα Michelin Pilot Sport Cup 2 R ελαστικά να παρέχουν την πρόσφυση. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι η παραγωγή της Chevrolet Corvette ZR1 είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει κάποια στιγμή εντός του 2025 ενώ όπως αναφέρει η εταιρία, περαιτέρω πληροφορίες όσον αφορά στην τιμή και την διαθεσιμότητα θα ανακοινωθούν αργότερα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό