35.5 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024

Έφυγε από τη ζωή ο Max Mosley.

Ειδήσεις Ελλάδα

Λένε ότι οι ισχυρές προσωπικότητες πολώνουν τους ανθρώπους και αυτό ακριβώς ισχύει για τον Max Mosley, τον πρώην ισχυρό άνδρα της Formula 1 (και όχι μόνο) ο οποίος έφυγε από τη ζωή στις 23 του Μαίου, σε ηλικία 81 ετών. Ένας άνθρωπος που σχεδόν ολόκληρη την ζωή του περιβαλλόταν από αντιπαραθέσεις όντας ο νεότερος γιος του Oswald Mosley που ήταν επικεφαλής του British Union of Fascists. Αυτό όμως δεν πτόησε καθόλου τον πανέξυπνο, παμπόνηρο και εξαιρετικά χαρισματικό Max, ο οποίος γύρισε την πλάτη του στην ιδεολογία που πρέσβευε ο πατέρας του και χάραξε την δική του πορεία στον κόσμο.Ο Mosley έγινε δικηγόρος και ασχολούνταν ερασιτεχνικά με τα motorsports πριν ιδρύσει με τους Robin Herd, Alan Rees και Graham Coaker την March το 1970. Η ομάδα κατάφερε να κερδίσει τις πρώτες νίκες της στην Formula 1 αλλά σύντομα ο Mosley συνειδητοποίησε ότι δεν ήταν αυτό το μέλλον που ονειρευόταν για τον εαυτό του. Ίσως η γνωριμία, που αργότερα έγινε πολύ στενή φιλία, με τον Bernie Ecclestone (τότε επικεφαλής της Brabham) να έπαιξε τον ρόλο του. Το 1977 πουλάει το μερίδιο του στην March και εστιάζει στην δουλειά που κάνει στην Formula One Constructors Association (FOCA) όπου ως ο νομικός εκπρόσωπος του σώματος έδωσε μία τιτάνια μάχη με τον επικεφαλής της FIA (τότε FISA), Jean-Marie Balestre. Οι δύο πλευρές συμβιβάστηκαν με την υπογραφή της πρώτης Concorde Agreement που επί της ουσίας έθεσε τις βάσεις για την δομή του σπορ – βάσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Η FOCA κρατάει τα εμπορικά δικαιώματα και η FISA ελέγχει τους κανονισμούς.Στη συνέχεια, ο Mosley έφυγε για να ενταχθεί στο κόμμα των Συντηρητικών αλλά επέστρεψε λίγα χρόνια μετά ως πρόεδρος της FISA Manufacturers’ Commission, μέχρι που το 1993, έγινε πρόεδρος της FIA. Ο ρόλος του Mosley το χρονικό διάστημα μετά τον θάνατο του Ayrton Senna ήταν κομβικός καθώς όχι μόνο κράτησε ολόκληρη την Formula 1 όρθια, αλλά έδωσε στο σπορ μία νέα προσέγγιση όπου η ασφάλεια των οδηγών και των θεατών βρισκόταν στο επίκεντρο. Αυτός, σε συνεργασία με τον Bernie Ecclestone, τον Prof. Sid Watkins και τον Charlie Whiting άλλαξαν σε πολύ μεγάλο βαθμό την F1 και όχι μόνο, αφού ο Max Mosley ήταν η κινητήρια δύναμη και πίσω από το πρόγραμμα του EuroNCAP για υποχρεωτικές δοκιμές πρόσκρουσης και διαδραμάτισε έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην μείωση των θανάτων από αυτοκινητιστικά ατυχήματα.Ο πανίσχυρος Mosley όμως είχε και μερικές λιγότερο λαμπρές σελίδες στην ιστορία του. Από την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της F1 υπό την μορφή 100-ετούς leasing στον Ecclestone για το πενιχρό ποσό των $360 εκατομμυρίων το 1995, μέχρι το περίφημο “spygate” σκάνδαλο του 2007 όπου επέβαλε στην McLaren το άνευ προηγουμένου πρόστιμο των $100 εκατομμυρίων όταν στην κατοχή ενός εκ των μηχανικών της βρέθηκαν 800 σελίδες εμπιστευτικού υλικού της Ferrari. Η αρχή του τέλους για τον Mosley ήρθε όμως με το σκάνδαλο της News of the World, μίας φυλλάδας που δημοσίευσε φωτογραφίες του σε ένα σαδομαζοχιστικό όργιο. Ο Mosley επέζησε και αυτή την τρικυμία αλλά το τελειωτικό χτύπημα ήρθε όταν προσπάθησε να περιορίσει δραστικά το κόστος της F1. Εκεί, βρήκε απέναντι του τον ισχυρό άνδρα της Ferrari, Luca di Montezemolo και τελικά, έχασε τη μάχη συμφωνώντας να μην διεκδικήσει την συνέχιση της θητείας του ως πρόεδρος της FIA. Είτε τον συμπαθείς είτε όχι, ο Max Mosley είχε τεράστια επίδραση στον κόσμο των motorsports και όχι μόνο και τώρα, ήρθε η ώρα να ξεκουραστεί.
Citroen Smile Days. Νέο θελκτικό πρόγραμμα απόκτηση αυτοκινήτου

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό