Δεν είναι μυστικό ότι η Smart που ξεκίνησε την επανεκκίνηση της με τον πλέον πειστικό τρόπο θα επεκτείνει την γκάμα της το συντομότερο δυνατό και το μοντέλο με το οποίο θα το κάνει αυτό, θα είναι το μεγαλύτερο, πιο ευρύχωρο και ταυτόχρονα πιο ικανό μοντέλο της μέχρι σήμερα. Ο λόγος για το Smart #5 το οποίο η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στις 28 Αυγούστου στην μακρινή Αυστραλία και οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες που έχουμε από αυτό, το δείχνουν να κινείται σε κάθε είδους επιφάνεια: λάσπη, χώμα, ποτάμια, χιόνι και πάγο σε μία προσπάθεια της Smart να επιδείξει τις δυνατότητες του νέου μοντέλου.
Ενός νέου μοντέλου πάντως που δεν έχει πολλά να μας δείξει καθώς στις αρχές του καλοκαιριού διέρρευσε μέσω του κινέζικου γραφείου ευρεσιτεχνιών. Σε σύγκριση με το concept που αποκαλύφθηκε πριν από μερικούς μήνες, το Smart #5 που θα κυκλοφορήσει σύντομα στην αγορά είναι λίγο πιο… εξημερωμένο με μειωμένη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερες ζάντες ελαφρού κράματος με ασφάλτινα ελαστικά χαμηλού προφίλ και πιο διακριτικά διακοσμητικά στους προφυλακτήρες και τα φτερά. Το τετραγωνισμένο σχήμα, οι αναλογίες και η γενικότερη κατεύθυνση του design δεν έχουν αλλάξει δραστικά οπότε το μήκους 4.70 μέτρων Smart #5 αποτελεί ένα ενδιαφέρον μείγμα στιλ και ουσίας που του επιτρέπουν να ξεχωρίζει όχι μόνο από τον ανταγωνισμό αλλά και από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας που υιοθετούν διαφορετικά χαρακτηριστικά και περισσότερες καμπύλες.
Όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα με τα οποία θα είναι διαθέσιμο το Smart #5, οι πληροφορίες που έχουμε λένε ότι θα είναι τέσσερα: Δύο πισωκίνητα με 340 ή 363 ίππους από έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και θα τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία LFP και δύο τετρακίνητα με μπαταρία NMC και συνολική ιπποδύναμη που στην κορυφαία εκδοχή θα φτάνει έως τους 646 ίππους. Με λίγα λόγια, το Smart #5 δεν θα είναι μονάχα το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της εταιρίας αλλά και το ισχυρότερο με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο. Επίσης, το #5 θα χρησιμοποιεί μία προηγμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V ενώ με την χωρητικότητα της μπαταρίας να αγγίζει ή να υπερβαίνει τις 100 kWh, η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 550 χιλιόμετρα. Τα νούμερα ενδεχομένως να διαφοροποιηθούν ελαφρώς στην ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου ενώ μένει να δούμε και το πώς θα διαμορφωθεί η τιμή του καθώς οι φήμες που έλεγαν ότι θα ξεκινά από τα €40.000 περίπου δεν υπολόγιζαν τους πρόσθετους δασμούς που ισχύουν από τις αρχές του Ιουλίου.