3.5 C
Athens
Σάββατο, 22 Ιανουαρίου, 2022

Πόσο καλά είναι τα συστήματα “Highway Assist”;

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας αφού τεχνολογίες που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν αποκλειστικό προνόμιο πανάκριβων κατασκευών, είναι πλέον διαθέσιμα ακόμα και στις πιο προσιτές κατηγορίες. Όλα αυτά όμως χρίζουν αξιολόγησης και ο Euro NCAP, πάντοτε δραστήριος και προσπαθώντας να μην μείνει πίσω από τις εξελίξεις, έδωσε στη δημοσιότητα αποτελέσματα από την δοκιμή συστημάτων “Highway Assist” σε επτά μοντέλα τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά. Από αυτά τα επτά, το ένα απέσπασε την κορυφαία βαθμολογία “Very Good”, δύο βαθμολογήθηκαν με “Good”, δύο με “Moderate” και δύο με “Entry”.Τα συστήματα Highway Assist βοηθούν τον οδηγό να διατηρεί μία σταθερή ταχύτητα σε ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ενώ ταυτόχρονα κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας συνδυάζοντας το Adaptive Cruise Control με το Lane Centering. Είναι μία σχετικά προηγμένη λειτουργία υποβοήθησης οδηγού που ως τέτοια, απαιτεί από τον οδηγό να παραμένει σε εγρήγορση με τα χέρια στο τιμόνι, έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο σε οποιαδήποτε περίπτωση. Γι’ αυτό ο Euro NCAP δεν αξιολογεί μόνο την ικανότητα του αυτοκινήτου να υποβοηθά και να προωθεί την ασφαλέστερη οδήγηση αλλά και το πώς αυτό επανεμπλέκει τον οδηγό και, αν συμβεί το αναπάντεχο, τι backup ασφαλείας προσφέρει.Με αυτό το σκεπτικό, η BMW iX3 πήρε 83% στην κατηγορία “ικανότητα υποβοήθησης” και 86% στο “safety backup” κατακτώντας την βαθμολογία “Πολύ καλώς”. Το Cupra Formentor με 70% και 74% πήρε “Καλώς”, όπως και η Ford Mustang Mach-E με 69% και 83%. Το Hyundai Ioniq 5 βαθμολογήθηκε με 77% και 50% και το Polestar 2 με 50% και 85% κρίθηκαν ως “Μέτρια” με αστερίσκο στο Polestar 2 που αναμένεται να αναβαθμιστεί over-the-air με νέο λογισμικό ενώ τα Opel Mokka-e (57% και 44%) και Toyota Yaris (56% και 53%) θεωρούνται “Βασικά”. Η τεχνολογία προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς και με εξίσου ταχείς ρυθμούς αλλάζει και η νομοθεσία που ορίζει το πλαίσιο στο οποίο λειτουργούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και τα συστήματα τους. Ο Euro NCAP λοιπόν, προσαρμόζεται και θα προσαρμόζεται σε αυτές τις αλλαγές. Renault AIR4. O δρόμος δεν είναι απαραίτητος.Ανοίγει και πάλι το κεφάλαιο απόσυρση;

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό