Η Tuthill είναι μία εταιρία στην Αγγλία που εξειδικεύεται σε οτιδήποτε σχετίζεται με την Porsche 911. Ανακατασκευές, αναπαλαιώσεις, προετοιμασία για αγώνες, μετατροπές και φυσικά, restomods καθώς είναι οι δημιουργοί της τρομερής Tuthill Porsche 911K που παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια και προκάλεσε αίσθηση με το εξαιρετικά χαμηλό βάρος της (850 κιλά) και τον 6-κύλινδρο boxer με χωρητικότητα 3.1 λίτρων που στροφάρει έως τις 11.000 σ.α.λ. Η αγγλική εταιρία επέστρεψε φέτος στον τόπο του εγκλήματος (λέγε με Monterey Car Week) για να παρουσιάσει την GT One – μία σύγχρονη εκδοχή και έναν φόρο τιμής στην πιο ακραία Porsche 911 όλων των εποχών που δεν είναι άλλη από την 911 GT1 Strassenversion ή αν προτιμάς, την έκδοση δρόμου της αγωνιστικής 911 GT1 που όχι μόνο έλαβε μέρος στις 24 ώρες του Le Mans αλλά κατέκτησε και τη νίκη το 1998!
Αυτό είναι η Tuthill GT One και αυτό είναι το design της που αναμενόμενα, μοιάζει με μία εκμοντερνισμένη εκδοχή της 911 GT1 Strassenversion – σαν η Porsche να σχεδίαζε το συγκεκριμένο μοντέλο με βάση την τρέχουσα σχεδιαστική ταυτότητα της. Φαρδιά και χαμηλή, με πολύ έντονη αύρα αθλητισμού και μία πολύ σοβαρή αίσθηση σκοπού, η GT One έχει αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα αμάξωμα, εμπρός φωτιστικά σώματα που θυμίζουν τα αντίστοιχα της Type 993, ακριβώς τόσους αεραγωγούς όσοι χρειάζονται και ένα εξαιρετικό πίσω μέρος με ενσωματωμένο spoiler, φωτιστικά σώματα που καλύπτουν σχεδόν ολόκληρο το πλάτος του οχήματος και έναν μεγάλο, επιθετικό διαχύτη ο οποίος φιλοξενεί και την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Ως συνήθως, το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης συμπληρώνουν οι ρετρό ζάντες ελαφρού κράματος που ταιριάζουν άψογα στο όλο στιλ αλλά δεν γίνεται να μην αναφέρουμε και τους χαριτωμένους καθρέφτες στα εμπρός φτερά.
Το εσωτερικό προσφέρει μία ιδανική μίξη χαρακτήρα αγωνιστικού και πολυτελούς οχήματος. Είναι αυστηρά διθέσιο, διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων, έναν σοβαρό επιλογέα ταχυτήτων με μία σειρά “αγωνιστικών” διακοπτών λίγο πιο πάνω και ένα ολοκληρωμένο roll-cage με επιπλέον προστατευτικά στις πόρτες για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια. Σύμφωνα με την αγγλική εταιρία, χρειάζονται περίπου 3.500 εργατοώρες για την ολοκλήρωση της καμπίνας και φυσικά οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι πρακτικά ανεξάντλητες – σε λογικά πλαίσια βεβαίως.
Αυτό που ιντριγκάρει ακόμα περισσότερο την φαντασία είναι ότι η Tuthill δεν μοιράζεται μαζί μας πολλές πληροφορίες σχετικά με όλα αυτά που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια. Γνωρίζουμε για παράδειγμα ότι ο 6-κύλινδρος boxer της GT One είναι τοποθετημένος στο κέντρο του οχήματος (και όχι πίσω όπως στην 911) αλλά δεν γνωρίζουμε τι χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την δημιουργία της – η Porsche 911 GT1 για παράδειγμα χρησιμοποιούσε το κεντρικό και το εμπρός τμήμα του πλαισίου της 911, έστω και σημαντικά τροποποιημένο, ενώ το πίσω ήταν εντελώς custom. Γνωρίζουμε επίσης ότι η GT One θα είναι διαθέσιμη με δύο 4-λιτρους, εξακύλινδρους boxer κινητήρες με τον πρώτο να είναι ατμοσφαιρικός και να προσφέρει πάνω από 500 ίππους και τον δεύτερο υπερτροφοδοτούμενος με πάνω από 600 ίππους, όπως γνωρίζουμε ότι η ισχύς θα μεταδίδεται στους τροχούς του πίσω άξονα μέσω ενός 7-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη ή “το μηχανικό αντίστοιχο του”.
Γνωρίζουμε και ότι η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και στα τέσσερα άκρα, το σύστημα πέδησης είναι carbon-ceramic και το βάρος δεν υπερβαίνει τα 1.200 κιλά, οπότε στον δρόμο η GT One θα είναι κάτι παραπάνω από ικανή σε κάθε τομέα. Τέλος, γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της νέας δημιουργίας της Tuthill θα περιοριστεί σε 22 αυτοκίνητα αλλά δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα όσον αφορά στο πόσο θα κοστίζει το κάθε ένα από αυτά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όπως έκανε με την 911K, η Tuthill ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των restomods και δίνει στους πελάτες της κάτι πολύ ξεχωριστό που όμοιο του δεν βλέπουμε συχνά.