Η 27η του Ιουλίου είναι μία ημέρα που τόσο η Ford όσο και η Webfleet θα θυμούνται για πάρα πολύ καιρό καθώς είναι η ημέρα που μία Mustang Mach-E έσπασε το Παγκόσμιο Ρεκόρ Guinness για την μεγαλύτερη απόσταση που διένυσε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μία φόρτιση. Η Ford Mustang Mach-E στα χέρια των ειδικών hypermilers Kevin Booker και Sam Clarke κατάφερε να διανύσει κάτι περισσότερο από 915 χιλιόμετρα καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε θέσει το τμήμα αυτόνομης οδήγησης της Zeekr με 907 χιλιόμετρα στο… κοντέρ. Το νέο ρεκόρ καταγράφηκε διεξοδικώς με πιστοποιημένο από ανεξάρτητο οργανισμό , στοιχεία οδομέτρου, GPS και δεδομένα μπαταρίας ενώ εξίσου σημαντικά για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας, το μοντέλο που επιλέχθηκε ήταν η Premium Extended Range έκδοση της Mustang Mach-E, με την πλέον αποδοτική εκδοχή του κινητήριου συνόλου που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία των 91 kWh.
Αυτό που είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό είναι ότι οι δύο οδηγοί, όπως είπαμε ειδικοί στην… τέχνη του hypermiling, κατάφεραν κατανάλωση ενέργειας της τάξης των 10.05 χιλιομέτρων ανά kWh που ξεπερνά κατά πολύ την επίσημη κατανάλωση των 6.11 χιλιομέτρων ανά kWh για την οποία είναι ικανή η Mustang Mach-E σύμφωνα με τον μικτό κύκλο του WLTP. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο συνέχισε να κινείται για σχεδόν 38 χιλιόμετρα από την στιγμή που το φορτίο της μπαταρίας μηδενίστηκε στα όργανα μέτρησης ενώ δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε ότι η διαδρομή των 915 χιλιομέτρων διήρκεσε περίπου 24 ώρες, πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου σε δημόσιους δρόμους και περιλάμβανε ποικιλία δρόμων και συνθηκών ώστε να προσομοιάζει όσο το δυνατόν καλύτερα την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες!
Κλείνοντας, να προσθέσουμε ότι το ρεκόρ της Ford Mustang Mach-E, ένα ρεκόρ που αναγνωρίζεται επίσημα από τα Guinness World Records, είναι ένα ρεκόρ που αφορά αποκλειστικά αυτοκίνητα παραγωγής. Μέχρι στιγμής, το όχημα που κρατάει το ρεκόρ για την μέγιστη αυτονομία ανεξαρτήτως αν μιλάμε για πρωτότυπο ή μοντέλο παραγωγής είναι η πειραματική Mercedes-Benz EQXX που τον περασμένο Μάρτιο κατάφερε να διανύσει 1.010 χιλιόμετρα χωρίς να σταματήσει για φόρτιση ξεκινώντας από το κέντρο της Riyadh στην Σαουδική Αραβία και καταλήγοντας στο Dubai των Η.Α.Ε. με 309 χιλιόμετρα αυτονομίας να απομένουν. Η EQXX όμως, εκτός του ότι είναι ένα πειραματικό πρωτότυπο με ότι αυτό συνεπάγεται, εξοπλιζόταν με μία μπαταρία 107.8 kWh, οπότε το επίτευγμα της Mustang Mach-E έχει ακόμα μεγαλύτερη αξία κατά τη γνώμη μου. Ένα πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο παραγωγής, βελτιστοποιημένο αεροδυναμικά, μηχανικά και ηλεκτρολογικά αλλά όχι στον ακραίο βαθμό της EQXX, με 15% μικρότερη μπαταρία κατάφερε να ξεπεράσει τα 900 χιλιόμετρα εμβέλειας και αυτό δεν το λες καθόλου ασήμαντο.