20 C
Athens
Σάββατο, 15 Μαΐου, 2021

Γιατί τα μικρά αυτοκίνητα θα γίνουν πιο ακριβά;

Ειδήσεις Ελλάδα

Στην Ευρώπη τα μικρά αυτοκίνητα, ειδικά τα υπερ-μίνι της λεγόμενης κατηγορίας Β, είναι μέσα στην κουλτούρα της μετακίνησης. Τόσο λόγω κόστους όσο και πρακτικότητας.
Μάλιστα, παρόλο που η δημοτικότητά τους επηρεάστηκε από την επέλαση των SUVs, οι πωλήσεις τους εξακολουθούν να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα -το 2020 έφτασαν τα 2,45 εκατομμύρια μονάδες στην Ευρώπη.

Παρόλα αυτά το μέλλον τους, τουλάχιστον με τη μορφή που τα γνωρίζουμε και τα αγοράζουμε έως τώρα δεν είναι ευοίωνο. Ειδικά από το 2025 και μετά, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι προδιαγραφές Euro 7, με τα ακόμα πιο αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων. Που για να καλυφθούν από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν ακριβά εξαρτήματα και μεθόδους.

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του επικεφαλής του ομίλου της Renault Luca de Meo, o οποίος είπε πως «για να γίνει ένα κινητήρας εσωτερικής καύσης πιο καθαρός υπάρχει ένα μίνιμουμ κόστος. Χρειάζεται για παράδειγμα ένα φίλτρο σωματιδίων που περιέχει πλατίνα και ράδιο και το οποίο είναι το ίδιο τόσο σε ένα Clio των 15.000 ευρώ όσο και σε μια Mercedes S-Class των 120.000 ευρώ. Έτσι στο Clio η ποσοστιαία αύξηση του κόστους είναι πολύ πιο μεγάλη».

Κατά τον de Meo η αντιρρυπαντική τεχνολογία μπορεί να σημάνει και το διπλασιασμό των τιμών των νέων υπερ-μίνι σε σχέση με αυτές που ισχύουν τώρα. Κάτι που σε συνδυασμό με τη μείωση κάθε χρόνο της τιμής των μπαταριών κατά 10% και με την παραδοχή πως τα μικρά αυτοκίνητα χρειάζονται και μικρές μπαταρίες θα οδηγήσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της κατηγορίας Β.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό