11.5 C
Athens
Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, 2022

Αρκαλοχώρι: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις επιχορήγησης των σεισμόπληκτων επιχειρήσεων

Ειδήσεις Ελλάδα

Άνοιξε χθες 27 Σεπτεμβρίου η πλατφόρμα για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για ένταξη στο ειδικό καθεστώς επιχορήγησης των σεισμόπληκτων επιχειρήσεων του Αρκαλοχωρίου

Ειδικότερα, σε λειτουργία βρίσκεται  η ηλεκτρονική πλατφόρμα “myBusinessSupport” της ΑΑΔΕ για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη χορήγηση ενίσχυσης με τη μορφή επιχορήγησης σε επιχειρήσεις της Δημοτικής Ενότητας Αρκαλοχωρίου, οι οποίες υπέστησαν οικονομικές απώλειες κατά τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2021, που επιτάθηκαν από τους σεισμούς της 24ης Ιουλίου και της 27ης Σεπτεμβρίου 2021, σε συνέχεια της δημοσίευσης της σχετικής κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΦΕΚ B’ 5028/26.09.2022). Σύμφωνα με την ΚΥΑ, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη χορήγηση της ενίσχυσης στην πλατφόρμα “myBusinessSupport” (www.aade.gr/mybusinesssupport), έως και τις 11 Οκτωβρίου 2022.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό, Αρμόδιος για Θέματα Κρατικής Αρωγής και Αποκατάστασης από Φυσικές Καταστροφές, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Άνοιξε στις 27 Σεπτεμβρίου η πλατφόρμα για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για ένταξη στο ειδικό καθεστώς επιχορήγησης των σεισμόπληκτων επιχειρήσεων του Αρκαλοχωρίου, σε συνέχεια της δημοσίευσης της σχετικής κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Το συγκεκριμένο καθεστώς έρχεται για να συμπεριλάβει στο δίχτυ προστασίας όσες επιχειρήσεις δεν κατάφεραν να ενταχθούν στο πρόγραμμα ‘Επιχορήγηση υφιστάμενων επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία σε περιοχές που υπέστησαν μεγάλες φυσικές καταστροφές’ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς κριτήριο για την ένταξη των επιχειρήσεων σε αυτό ήταν η σύγκριση του κύκλου εργασιών σε ετήσια βάση, ενώ οι απώλειές τους επικεντρώθηκαν στο τελευταίο τρίμηνο του έτους 2021, δηλαδή μετά από την εκδήλωση του σεισμού. Έτσι, το νέο καθεστώς θέτει ως σημείο αναφοράς τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2021.

Η ενίσχυση θα χορηγηθεί δυνάμει του Κανονισμού της ΕΕ περί ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis). Οι προϋποθέσεις υπαγωγής στο καθεστώς ενίσχυσης και οι περαιτέρω λεπτομέρειες του νέου καθεστώτος θα καθοριστούν με μεταγενέστερη ΚΥΑ. Ως εκ τούτου, καλούμε τις δικαιούχους επιχειρήσεις του Αρκαλοχωρίου να υποβάλουν στην πλατφόρμα “myBusinessSupport” της ΑΑΔΕ, εκδήλωση ενδιαφέροντος για ένταξη στο εν λόγω καθεστώς, έως και τις 11 Οκτωβρίου 2022. Συνεχίζουμε σε στενή συνεργασία με όλους τους αρμόδιους και ενδιαφερόμενους φορείς για την επούλωση των πληγών που άφησε πίσω του ο μεγάλος σεισμός του 2021».

Διευκρινίζεται ότι εκδήλωση ενδιαφέροντος δύναται να υποβάλουν ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, οι οποίες έχουν έδρα ή υποκατάστημα σε περιοχές της Δημοτικής Ενότητας Αρκαλοχωρίου, είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021 και λειτουργούν νομίμως, με εξαίρεση

α) επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 27η Σεπτεμβρίου 2021,

β) Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα και

γ) επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά τις 27 Σεπτεμβρίου 2021.

Επίσης, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρούν τα παρακάτω κριτήρια:

α) Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα σε περιοχές της Δημοτικής Ενότητας Αρκαλοχωρίου, λειτουργούσαν νομίμως κατά την 27η Σεπτεμβρίου 2021 και έχουν πληγεί οικονομικά.

β) Δεν δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων ούτε στον τομέα αλιείας και υδατοκαλλιέργειας. 

γ) Έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, εφόσον είχαν κατά νόμο υποχρέωση να τις υποβάλουν.

δ) Δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια από την 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής.

ε) Δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, η χρήση του ΑΦΜ της επιχείρησης για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών.

στ) Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137).

ζ) Είναι υπόχρεες σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό