24.3 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024

Ανακριβείς οι καταναλώσεις καυσίμου ακόμα και με το WLTP

Ειδήσεις Ελλάδα

Το Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure ή WLTP εν συντομία σχεδιάστηκε και ενσωματώθηκε στη νομοθεσία μέτρησης και δημοσιοποίησης κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων για να διορθώσει τις… ανορθογραφίες του απαρχαιωμένου και παρωχημένου προτύπου NEDC που υπήρχε από την δεκαετία του ’80. Οι κατασκευαστές είχαν βρει τρόπους να “ξεγελούν” το σύστημα με αποτέλεσμα να βγαίνουν χαμένοι οι καταναλωτές που έβλεπαν την πραγματική κατανάλωση του αυτοκινήτου τους να είναι σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με αυτή που δήλωνε η εκάστοτε εταιρία. Δύο πρόσφατες αναφορές όμως, μία από το European Court of Auditors και μία από την Κομισιόν λένε ότι ακόμα και συγκρινόμενες με το πρότυπο WLTP, οι πραγματικές καταναλώσεις/εκπομπές ρύπων των σύγχρονων αυτοκινήτων παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις.
Οι πρώτες εκτιμήσεις για ένα δείγμα αυτοκινήτων με πρώτη ταξινόμηση το 2022 δείχνουν ότι το WLTP υπερεκτιμά την οικονομία καυσίμου των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατά 23.7% και των πετρελαιοκίνητων κατά 18.1%. Όσον αφορά στα plug-in υβριδικά δε, οι εκπομπές ρύπων τους ήταν 139.5 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο που είναι κατά 23% χαμηλότερο από τον μέσο όρο των θερμικών αυτοκινήτων αν και οι έρευνες που είδανε το φως της δημοσιότητας καταγράφουν το γεγονός ότι τα PHEV δεν φορτίζονται όσο συχνά υποθέτει/προϋποθέτει το πρότυπο WLTP. Η καταγραφή των αποκλίσεων όμως δεν λέει τίποτα. Ούτως ή άλλως την αλήθεια όσον αφορά στις καταναλώσεις την νιώθει ο καθένας από εμάς στην τσέπη του. Το θέμα είναι τι γίνεται από την στιγμή που ξέρουμε…

Γι’ αυτό το EU Court of Auditors προτείνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ακολουθήσει το νομικό παράδειγμα της Αγγλίας που δεν εστιάζει στον μέσο όρο εκπομπών ρύπων ολόκληρου του στόλου νέων αυτοκινήτων του κατασκευαστή αλλά θέτει στόχους με βάση το ελάχιστο ποσοστό των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Με πιο απλά λόγια, το ECA δίνει επιπλέον βαρύτητα στον περαιτέρω εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης αλλά ταυτόχρονα απαιτεί από την Κομισιόν να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων τους τρέχοντες κανονισμούς εκπομπών ρύπων μέχρι το 2026 και να υιοθετήσει ένα πιο εξορθολογισμένο και ρεαλιστικό μοντέλο το οποίο θα περιλαμβάνει φιλόδοξους αλλά εφικτούς στόχους προς την σωστή κατεύθυνση.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό